Alternativ till Quetiapine

Vinur

Trådstartare
Jag äter en tablett Quetiapine till kvällen på grund av ångest och depression, men då jag börjar bli rätt trött på biverkningarna vill jag försöka byta. Jag har försökt bara trappa ner, men märker att jag blir sämre så det är inget alternativ.

Jag vet att det finns några stycken här som äter den och är duktiga på olika ångestdämpande mediciner. Jag har ätit samma kombination i flera år så känner att jag inte har koll längre.

Självklart ska jag ta det med läkare, men vill gärna ha lite på fötterna innan jag går dit.

Jag äter 2 st Quetiapine (25 mg) till kvällen också. Har gjort det i några år pga ångest/depression. Har försökt att trappa ner men det går inte mer. Började på 7 tabletter per dag.
Eftersom jag har en hel del biverkningar (viktuppgång:() vill jag gärna byta. Men har fått svar av Psykläkaren att antingen ska jag ha kvar 2 st per kväll eller inga alls:crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
565
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 732
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar