Skugga
Trådstartare
Har ett c-ponny till avel, men som rids mellan fölningar. Eftersom musklerna över ryggen och bukens omfång av naturliga skäl varierar rätt kraftigt över året, letar jag efter en sadel som skulle kunna fungera lite mer "året om" än den hon har idag. I de perioder hon är mer slimmad om buken men mindre musklad i ryggen fungerar hennes Passier bra, och i vissa mellanlägen går samma sadel att padda upp. Men alltså - rund buk och/eller mer muskler - nope, det blir inget bra.
Jag börjat snegla mot bomlösa sadlar i lägre prisklasser. Med hennes arbetsuppgifter (ffa mentor åt unghästar i skogen) känns det inte motiverat att byta sadel så ofta som det behövs, så skulle vilja hitta en annan hållbar lösning. Barbacka fungerar bra om hon rids ensam, men när unghästarna bredvid sprattlar vill hennes ryttare ha mer stöd... ;-)
Jag är duktig på vanliga sadlar, men är lost i bomlös-djungel. Vad letar jag efter? Gäller devisen "du får vad du betalar för", eller skulle en från tex Hooks kunna fungera för ändamålet?
Tacksam för all input!
Jag börjat snegla mot bomlösa sadlar i lägre prisklasser. Med hennes arbetsuppgifter (ffa mentor åt unghästar i skogen) känns det inte motiverat att byta sadel så ofta som det behövs, så skulle vilja hitta en annan hållbar lösning. Barbacka fungerar bra om hon rids ensam, men när unghästarna bredvid sprattlar vill hennes ryttare ha mer stöd... ;-)
Jag är duktig på vanliga sadlar, men är lost i bomlös-djungel. Vad letar jag efter? Gäller devisen "du får vad du betalar för", eller skulle en från tex Hooks kunna fungera för ändamålet?
Tacksam för all input!