Alt. till snösulor

Sv: Alt. till snösulor

Haha aa, det smälter bort snön typ.. Dessutom är det lätt att ta bort efteråt, bara spola med lite vatten eller ta en svamp.


Dessa "husmorsknep" är oftast riktigt bra. Gissar att jag först får provat detta till nästa vinter.. Vanlig hederlig grönsåpa? (eller ska det vara brun eller gul?)
Ulrika
 
Sv: Alt. till snösulor

Brukar köra med grönsåpa men det kan nog funka med gulsåpa också. Brun har jag inte ens hört talas om :D
 
Sv: Alt. till snösulor

Brukar använda brunsåpa när jag ska smörja modeller som ska gjutas i gips, funkar bra och är snabbt och billigt :).
Så ska man köpa såpa när man köper häst..
Ulrika
 
Sv: Alt. till snösulor

Ojj vilka bra och smarta knep man kan göra:idea: har själv alltid hafft ett problem med de där jobbiga snöstyltorna. Jag ville ha snösulor förut men då ville inte mina föräldrar det för att vår granne hadde tydligen hört att hästarna kunde få hovböld. så jag hadde inget val. men det är väll kanske då om man inte gör ordentligt rent kanske:confused: ?? men en väldans massa bra tips:) ..
 
Sv: Alt. till snösulor

Båda två tror jag funkar, men vi har använt oss av "rinnig" grönsåpa mest, som man smetar på med en svamp :)

tamsan: kul att det funkade! Vilken såpa använde du då? ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: Fazeem
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 592
Senast: Freazer
·
Fritid På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp