Älskade lille Sixten.

J

Jozephin

Han är på väg från jordelivet nu.
Ägaren ringde och berättade att hon inte trodde han skulle klara sig över natten. :cry:

Hon hade pratat med tre djursjukhus... alla sa samma sak, förmodligen ett medfött fel. Finns ingenting att göra åt det.

Han fick inte ens lära sig leka. *storgråter*

Jag väntar mig att L ringer imorgon för att berätta att han är borta, att han somnat in. Enda trösten för mig är att han nog inte hade ont.

Det är ett mirakel om han skulle klara sig.
Och om han överlever natten, ja då blir det djurkliniken nästa. Och förmodligen en spruta till friheten.

sixten2.jpg

Trodde inte det kunde gära så ont, men tudligen betydde han mer än jag trodde för mig. Trots att jag inte ens fått hem han.

//En jätteledsen uppgiver Jozephin :cry:

Sv: Älskade lille Sixten.

:cry:
Svarade precis i din andra tråd, känns ju lite fel nu.

Usch vad hemskt. :cry:

Tack alla för er värme.
Trodde aldrig jag skulle ta det så hårt.

Jag sitter nu och väntar på det där samtalet där uppfödaren säger att ha är borta nu.

:cry: :cry: :cry:

Stackars dig! Man blir ju så ledsen när ett djur dör, även om det är litet.

Men tänk istället att det var nog bäst som skedde för tänk om Sixten fått hanka sig fram med diverse krämpor i flera månader eller år och aldrig mått riktigt bra ändå trots alla omsorger.

För Sixtens skull var det nog bäst att få dö liggandes i tryggheten i mamma katts mjuka och varma päls!

( Jag är nog tokblödig för jag gråter när jag har läst allt i trådarna om Sixten så jag ser knappast tangentbordet).

Fan fan fan! Önskar att du bodde i närheten av mig så hade du kunnat komma hit och få en frisk kattunge gratis.... ( Har en hel hoper här liksom). Vi hade också en liten som dog i sista kullen men den var väldigt liten och kall redan när den föddes och dagen efter var den död). Men moder natur är hård ibland.

Sörj du Sixten den tid du behöver för detta och leta sedan upp någon annan katt som behöver dig. Tex från ett katthem eller så. Även en vuxen katt kan ju behöva dig! Även om nu kisebarn är de mest söta varelserna i hela hela världen!

Som en vän till mig sade engång- kattungar är den "perfekta parasiten!" Man blir slav under dom och tycker att det är helt självklart! Antagligen är detta en skyddsgrej som alla små djur har, att ge vuxna av många arter signalen att detta är ett barn som MÅSTE tagas om hand!

/KT

Tack för dina värmande ord.

Ja jag är glad att han slapp djursjukhusets stressande miljö med och att han istället fick somna jämte sin mamming.

:cry:

Liknande trådar

A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 372
Senast: MissFideli
·
L
Övr. Djur jag måste bara få skriva av mig lite om det hemska som hände igår kväll. jag har en liten hermelinkille på ungefär 1,5 år. han är...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: josse__
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken...
2
Svar
20
· Visningar
2 542
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar