Aloe Vera juice = bra för magen??

F

Fabbe

Har haft uppe en massör i stallet. Hon tycker att min häst mage låter lite för mycket och sa att jag borde ge Aloe Vera juice. Hjälper det verkligen att ge Aloe Vera juice eller är det helt normalt att hans mage låter mycket?
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Aleo Vera juicen är renande på nåt vis. Har provat på mig själv och har bara varit förkyld och haft magsjuka nån gång sen dess, jag hade det väldigt ofta förut.

Dricker en kur med jämna mellanrum:)

Till hästar vet jag att det har funkat på hästar som haft problem med magen och att det även har haft stora effekter på stressade hästar.

Mina erfarenheter säger att Aloe Vera e bra till det mesta:)
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

jag skulle bli orolig om magen slutade låta ....

så länge skiten ser OK ut och magen låter behöver du nog inte stoppa i något "onödigt"
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Jag provade Aloe Vera juice på min häst för att någon sa att det skulle hjälpa till att få bort hans mugg men det hände inte ett smack.. :crazy:
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

_carmenzita_ skrev:
jag skulle bli orolig om magen slutade låta ....

så länge skiten ser OK ut och magen låter behöver du nog inte stoppa i något "onödigt"


Skiten ser jätte bra ut och så.....men massören skulle ta med sig lite juice nästa gång och se om han gillar det.....
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Min häst har ständigt problem med magen.Jag har provat Aloe vera jucie. Jag märkte ingen Skillnad. Däremot tror jag att Aloevera jucie kan hjälpa en del hästar. Hur ser skiten ut? ser skiten bra ut tycker inte jag att du borde slänga ut pengar på Aloevera jucie. Det är dyrt.
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Bounty skrev:
Min häst har ständigt problem med magen.Jag har provat Aloe vera jucie. Jag märkte ingen Skillnad. Däremot tror jag att Aloevera jucie kan hjälpa en del hästar. Hur ser skiten ut? ser skiten bra ut tycker inte jag att du borde slänga ut pengar på Aloevera jucie. Det är dyrt.

Skiten ser jätte bra ut. Ok...tack...
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Aloe vera juicen innehåller en hel del olika mineraler & vitaminer.
Aloe veran ær den enda grønsak som naturligt innehåller vitaminen
B12.
Innehåller æven Saponiner som ær en sorts naturligt tvålæmne som tar bort belæggningar på tarmsystemet sk "tarmskøljning" men ngt angenæmare æn det sistnæmda :o Får man bort belæggningarna så får man en bættre førmåga att ta upp æmnen i tarmsystemet som kan yttra sig på olika sætt beroende på vilka problem man tidigare hade.

Min Psoreasis har blivit otroligt mycket bættre efter jag børjat ta mig en "hutt" dagligen.
Visst ær produkten dyr, men den ær værd pengarna om den hjælper.

Jag var skeptiskt nær jag køpte min førsta dunk, men jag var villig att prova før att bli av med skiten i hårbotten.
Nu ær man återførsæljare. dock har jag inte børjat tratta i hæstarna det æn. Kommer nog.... :crazy: dock anvænder jag andra produkter på dom som fungerar alldeles utmærkt.

Prova en dunk & se om det hjælper...
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Dessutom har Aloe Vera 90 dagars garanti på sina produkter! Dvs de riktiga, Forever Living Products, så är du inte nöjd får du pengarna tillbaka! Även om produkten är slut.
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

:rofl: Jag hoppas att inte jag lät för negativ om aloevera juice. Den kan vara bra också till så mycket annat. Men var du orolig för din häst mage så låter det som om du inte behöver det. Men du kan ju alltid pröva om du märker ngn possitiv skillnad på hästen.;)
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Bounty skrev:
Min häst har ständigt problem med magen.Jag har provat Aloe vera jucie. Jag märkte ingen Skillnad. Däremot tror jag att Aloevera jucie kan hjälpa en del hästar. Hur ser skiten ut? ser skiten bra ut tycker inte jag att du borde slänga ut pengar på Aloevera jucie. Det är dyrt.

Är det inte så att man får pengarna tillbaka om det inte funkar inom X antal (kanske 3) månader? har hört det, men det är väl inte i alla företag kanske..
 
Sv: Aloe Vera juice = bra för magen??

Hmm jag dricker Aloe Vera själv...inbillar mig att det är bra...:smirk: Fast det har ju en jäkligt bra läkande effekt på sår etc. Så jag tror det r bra. Det ska ju vara bra för tarmar, mage, hud etc...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 733
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: Migo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp