Aloe Vera Jelly

ankic

Trådstartare
Har fått tips om att den ska vara bra att stryka på sår , någon som har erfarenhet av denna produkt och var man får tag i den?? När jag tog in pållen i går så hade han 4 sår ( 2 på varje bakben -vid knäet och lite ovanför sitter dom) Jag rengjorde och sprutade på ( vet ej namnet ) det blir lila ) som ska vara bra , gick sedan ut och promenerade en stund .Mest troligt är det några sparkar han fått i hagen, den andra vallaken i hagen hade försökt betecka stoet som dom går tillsammans med .

Har provat Aloe Vera på brännsår och småsår, jättebra faktiskt. Helst på brännsåret, det läkte så himla fort. men man lär smörja flera gånger om dagen.
Hittar du inget på nätet som säljer. Jag har en kompis som är återförsäljare så jag fick lätt tag på det. Annars kan jag tänka mig häsloaffärer eller nåt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått i sig alsikeklöver (nu är hon flyttad och går i en hage utan) och hon har fått utslag på ben, mule och strax...
Svar
4
· Visningar
2 158
Senast: Buck
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Hästvård Jag tror jag blir galen :crazy: Har sedan i slutet av november sakta men säkert ridit igång min pålla efter förra årets omgångar med...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: SkAhAhÄsT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18