Alltså det är nog redan kontaterat...

gul_zebra

Trådstartare
...men det tål att upprepas: Djuraffärer är farliga!

Var iväg dit för att köpa Toa Lätt och sepiaskal igår och självklart kan man inte låta bli att gå in i djurrummet.
Först blir man ju nerkärad i ett skitgulligt marsvin.... Släthårig, mörbrun, ljusbrun och liiite vitt och så röda ögon. Så bedårande söt! Hade det inte varit för att pappa är höallergiker, resten av familjen är marsvinsallergiker och jag antagligen är det jag med så vet man aldrig vad som kunde hända *s*
Sen ser man rådisarna... Gaah, mig vill ha allihopa! En liten pew rexhona som var så bedårande söt, sprang runt och lekte, drack och allmänt sötade sig :love: Sen kikar en pew och en blue roan fram också och ja... Behöver jag nämna att man var grymt sugen på att ta hem allihopa? :D Men mest pew rexen. Blev ju totalt nerkärad, som vanligt... Men extra mycket i den. Aldrig sett en så söt rådis förut. Och som hon satt och tittade på mig och var sååå nyfiken... Gaah, jag är kär! :love:

Gud, jag vill vill vill gå och köpa henne! Jag har ju pengar över så jag har ju råd... Men vad sjutton, inte kan jag väl gå och köpa henne i samma veva som 6 av rådisarna måste säljas heller?! Jag orkar ju inte med alla längre men jag vill ju så gärna ha bruden...

Gaah! Är det nån som har tvångströja att låna ut? :angel:

Hmm... Jag tror bestämt att jag ska se om jag kan ta med mig kameran sen och fråga om jag kan få fota lite... Så söt ju :love:

Sv: Alltså det är nog redan kontaterat...

jojo det e den såg en blue bareback(tror jag iaf det var såg ut så) hona när jag var inne på en ifredags var väldigt frästande att köpa som burkamrat till saga men har inte pengar så

Stackare, det är verkligen inte lätt.. har själv gjort detta misstag, fast jag kan lägga till att jag inte hade någon bur heller så det vart liiiite dyrare än jag planerat... Jaja.. gjort är gjort

Åh blue är ju så fint :love: Fast bareback gillar jag inte :P Self, ambk, irish och masked är myche finare :d

Det är livsfarligt att gå i zoo affärer som säljer djur.
Däremot har jag blivit så kräsen när det gäller marsvin att dessa som har sina myrsolksnäsor inte "tilltalar" mig men fluffiga söta kaniner, mjuka gosiga chinchillor, underbara små hamstrar osv :love:
Som tur var har jag inte ork eller råd för massa djur och är ordentligt motiverad i mina marsvin och få fram snygga, trevliga, friska sådana och har haft allt för många djur från zoo affär som dött för "tidigt" så jag har samtidigt en spärr inom mig.

När hamstern och råttorna gått över regnbågsbron så har jag lovat min dotter att få 2-3 möss (honor) och jag vet redan en uppfödare som föder upp möss och som jag har varnat :D

Hehe jag kan inte vara kräsen när det gäller djur :D Över nätet och så kan jag vara kräsen även om jag får se bild (oftast :angel: ) men IRL så... Gaah! Och speciellt den honan, hon var ju tom sötare än cachen och tro mig - det är grymt svårt att vara sötare än henne :love: Får se om jag kanske hinner förbi efter skolan imorrn så kan jag fråga om jag får fota lite :) :D

Gosh din dotter blir jag redigt avis på ju! Vill också bo där det finns massa djur :D fast ännu hellre skulle man ha bott på en privat djurpark med bara massa smådjur - nästan iaf :love: :D

Jag är absolut djurtokig och skyller det delvis på den brist av sådant när jag växte upp.
Mamma är djurallergiker.
Tur i oturen är jag för dålig för att ta hand om allt för många annars hade nog det varit en mindre djurpark här hemma och maken hade nog varit skogstokig :o
Utan djur är dock inte tänkbart och det har maken fått finna sig snällt i :love:
Dottern är väl inte speciellt ledsen över att vi haft djur sedan hon var 2 år gammal förutom då vi var tvunga att sälja våran hund då även maken blev för trött för att orka gå ut med henne på hennes promenader :cry:

Kan inte annat än hålla med, djuraffärer är farliga! :D

Själv är jag dock insnöad på papegojor och eventuella spontanköp där skulle innebära en extremt tjock plånbok då de kostar flera tusen beroende på art. För att inte tala om vad en gojbur kostar... :eek:
Så nej, en goja till blir det nog inte, då får det planeras och sparas ett tag och skulle det bli aktuellt så blir det nog från uppfödare igen.

Amania och gul_zebra, vilka söta råttor ni har på era avatarer! Har haft många djur själv, både marsvin, kanin och hamster men aldrig råtta. Verkar vara mycket trevliga husdjur, snälla, intelligenta och sååå söta. :)

Hehe gojor är hemska ju :D Du kan mer än gärna få kidnappa gojorna här hemma, de är monster! Bara skriker hela dagarna och bits gör de också :eek: Tur att jag snart slutar gymnasiet så det blir lite lättare iaf att hitta jobb och flytta från gojorna, om jag inte rymmer innan dess :D

Tackar! Ja minst sagt, urhärliga djur är det! Finns inget goare än ett par råttor som sitter och pussas och nosar i örat :love:

gul_zebra skrev:
Hehe gojor är hemska ju :D Du kan mer än gärna få kidnappa gojorna här hemma, de är monster! Bara skriker hela dagarna och bits gör de också :eek: Tur att jag snart slutar gymnasiet så det blir lite lättare iaf att hitta jobb och flytta från gojorna, om jag inte rymmer innan dess :D

Hahaha, så olika man kan tycka! Men min goja är å andra sidan väldigt tyst och bits aldrig (eller ja, inte mig ialla fall, främmande människor vill han gärna försöka tugga lite på i början :devil: ) vilket mina tidigare gojor heller aldrig gjort.
Förresten det där med att få kidnappa dina gojor: Fresta mig inte... :d

Lyx!
Hehe den dagen jag skaffar fåglar blir det smått och gulligt ljud - typ zebrafinkar, astrilder, osv. Aldrig goja, huvvaligen!

De är inte mina, det är mammas och syrrornas :P Vadå, vill du inte ha de här? ;) :D

Cocco
Mongo
Elvis och Pikko

Jag håller med dig Zebran själv blir man ju tokig bara man är inne i fågelrummet ett par minuter på zooaffären! :angel:

gul_zebra skrev:
De är inte mina, det är mammas och syrrornas :P Vadå, vill du inte ha de här? ;) :D

Cocco
Mongo
Elvis och Pikko

Åhhh, sparvisar! De är ju så fina! :love: Själv har jag en, håll i dig nu: kakadua!! Ovanligt tyst för att vara en sådan. Tror han skulle se sparvisarna som ett gott mellanmål, han gillar inte andra fåglar, framförallt inte de som är mindre, jag har brustit i hans sociala träning tyvärr. Fast pälsdjur är han glad för. :D
Så tyvärr får du nog stå ut med oväsendet tills du flyttar hemifrån... ;)

Då ska du kika på zooaffären jag brukar vara i, hörs typ ingenting :eek: Bara några kvittrande fina fåglar. Fattar inte hur de håller ljudnivån nere där inne!
Men tur det iaf, är nämnligen både fåglar och smådjur i samma rum. Aldrig sett något fel alls där, alla djur är lugna, harmoniska, lekfulla och fulla av nyfikenhet och upptäckarlust :love:

Fina - ja, något att ha - nej, passar som mellanmål - ja, för då slipper man ju ljuden :D

Åh kakaduor är döfina ju :love: vad för sort? Bild?

Vad lustigt, låter som den djuraffären jag brukar handla i. Det slog mig inte förrän du sa det, de har ju faktiskt också fåglar och smådjur i samma (stora!) rum. Väldigt få smådjur dock. Även jag har förundrats över hur låg ljudnivån är. En gång hade dock arorna, två stycken, skrikstund och jag var faktiskt tvungen att gå ut, det var fruktansvärt!! Stackars smådjuren! De slutade lyckligtvis snabbt och det har bara hänt en gång av alla ggr jag varit där (och det är ganska många).

Min goja är en mindre gultofs. Tyvärr är jag superdålig på datorer och jag vet inte hur man lägger in bilder. :o *skäms* Ska försöka lära mig och återkommer med bilder i så fall.

Ok :)
Här har man iaf sån tur så enda fåglarna är en del smått (kanarie, finkar, mm), undulater, nymfar och bourkesparakiter. Inga stora gojor där inte :)

Gaah de är ju så söta :love: Då får du se till att lära dig ;)

gul_zebra skrev:
Aldrig sett något fel alls där, alla djur är lugna, harmoniska, lekfulla och fulla av nyfikenhet och upptäckarlust :love:

Hehe! Och försöker flirta sig in till ett nytt hem :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka