Alltid snorig?!

H

heylan

Min häst är alltid snorig... Inte nåt gult o kladdigt utan bara alldeles genomskinligt och lättflytande. Han har varit det sedan jag köpte honom i juli. Har frågat vet. om det när hon var o vaccinerade, men hon hade inget bra svar. Han är pigg o glad, ingen feber eller nåt, men har en aldrig sinande näsa!

Någon mer som har en snorpelle/pella, eller någon som har någon bra förklaring eller erfarenhet?

Zeus snoris: (okt -05)

okto23.JPG

okto44.JPG

Sv: Alltid snorig?!

Vår ponny vi köpte i somras har varit lite snuvig hela tiden,hostar till ibland.Nu när vi ändå vat på kliniken så kollade veterinären henne.Hon hade slem i hela luftrören,såkallad kronisk bronkit,hon ska nu få slemlösande i 10 dagar.Veterinären trodde att hon skulle bli kvitt det.När dom kollade luftrören(slang genom nosen) så fnös och hostade hon opp spån i mängder...Så kolla upp det på klinik

Hostade hon upp spån????!!!! Aldrig hört talas om... Har oxå en polle med kronisk bronkit och han står på spån... Kanske ska byta till annat???:confused:

Men så är hon ett matvrak,äter det mesta.Hon kan köra ner hela huvudet i skottkärran med spån och bara busa,så det är inte så konstigt att hon hostade och nös opp spån.Dom hade ju en slang genom näsan när dom kollade luftvägarna,så den gjorde att hon nös upp både slem och spån.Det är ju klart...höt ligger ju på spånet och hon missar inte ett strå,så nog får hon i sig lite allt möjligt,den lilla rackarn.Men jag tycker inte att hon hostar mkt utan mest lite genomskinligt snor som rinner....

Liknande trådar

Hästvård Hej Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer...
Svar
7
· Visningar
2 103
Senast: MissFideli
·
Hästvård Fick hem en ny häst för 1 vecka sen som är pigg å glad men snorig.... De rinner inte hela tiden, men kommer när han blir...
Svar
5
· Visningar
3 256
Senast: mooi
·
Hundhälsa Nikka (jaktlabbetik på 3 år) fick i augusti en halsinfektion som diagnostiserades genom att de gick ner i halsen och kikade under...
Svar
12
· Visningar
3 675
Senast: Lona
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 351
Senast: Rebeckafalk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama