Allt ni kan om Steinlager

Comfort

Trådstartare
funderar lite på att betäcka hästen till våren och har alltid haft ett svagt öga för Steinlager, så nu vill jag ha all info ni har om honom. jag gillar att han bra storlek, för det har inte stoet. Han är ju jäkligt lång, och stoet är ganska lång men kan en travare bli FÖR lång?
Hur är hans temperament?
Avkommornas?
Benbitar?

Nån som har bilder på avkommor?

tackar så mycket :bow:

Sv: Allt ni kan om Steinlager

svårt att sia, men varför tar du inte good as gold istället ? Han HAR ju bevisad förvärvning

vi har några good as goldare på jobbet, och de är sena allihopa, + att de är av den smäckrare modellen... fast nu när jag kollade så jag att Steinlager startade tre gånger som treåring, sen senare. så det är väl kankse hugget som stucket..

Får fundera vidare..

Andra förslag på hingstar, samma prisklass? lugnt temperament med storlek, jobbvillig.
I hingstkatalogen under Juliano star står det 35 000 levande föl, men i sammanställningen längre bak står det 18 000, tyvärr är det väl inte det sista. :(

han är väl rätt sne o x-ig i frambenen?
Men det behöver kanske inte vara äftligt, eller?

det står det inget om i exteriörbeskrivningen + att sånt går ju rätta till när de är små..märren har finfina ben.
Är det ett stående Good as Gold fenomen?

Smasher är en grann häst, dock är han på gränsen på för liten.. (tre cm skillnad fram/bak tom)

Är det en nackdel med lång rygg? ser ut att kunna bli en tax med denna märren:
23738601.jpg

16393285.jpg

(hon har inte så stport huvud som det ser ut :p)

Exteriört sett, vad tycker NI jag ska leta efter? nån hingst som väger upp hennes brister. En kossa med :devil: humör som vet vad hon vill och inte vill (dvs vad jag vill):D

hennes syster (samma mamma) är en liten grov köttbulle efter Counts Pride.

det är ju snarare en fördel med lång KROPP, ryggen ska väl eg inte vara lång men det är ju mest en nackdel vid ridning, man mäter längden från bogspets till baklår.

Smasher är UNDERBAR och lämnar UNDERBARA avkommor, men han KAN lämna smått, fast har även sett en hel del stora avkommor.
Jag har 2 st e San Pellegrino, 2 årshingsten är stor, över 160 och ruskigt snygg, ettårsmärren är normal men LÅNG....( hennes mor var lång också)

jag har klappat Steinlager. Min passhäst hade box brevid honom. han är skitsnäll och STOR, men hur han kan vara i aveln vet jag inte... :p

ok, det är ju bra om han är lika snäll som han är stor :p

annars har jag spanat lite på Finish, prisvärd med bra fertilitet.. sen är det ett sto här i närheten som har samma exteriör som min som har fått ett fantastiskt fint föl i år efer Finish..

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar