Allsvenskan div II för häst

Lundabon

Trådstartare
Jag har letat runt både på svenska ridsportsförbundet och mitt distriktsförbundets hemsida utan resultat så därför vänder jag mig hit istället.

Jag undrar om någon vet hur reglerna för allsvenskan divII för häst ser ut?
Främst undrar jag om någon vet hur gammal hästen måste vara för att få delta i ett lag?

Jag har en 4-åring till nästa år som jag gärna skulle starta med i ett lag om hon verkar mogen och skulle vilja veta redan nu om det är något att satsa på eller ej.

Sv: Allsvenskan div II för häst

Vilka klasser som en häst får gå vid olika åldrar står i TR, men 4-åringar får starta max 1 klass/dag i högst LB.
Om hästen är redo för tävling så är det väl bättre att satsa mot kvalitetsbedömning och/eller 4-årschampionatet?

Reglerna för div 2 sätts av distrikten, så du måste kolla med ditt distrikt.

Att jag undrar är för jag vill minnas att i hoppningen måste hästen få gå avd A, dvs vara över 6 år. Nu har ju inte dressyren dessa unhästuppdelningar men det kan ju fortfarande finnas regler om att häst som deltar i lag måste vara över en viss ålder.

Kan vara så att distriktet inte lagt ut information för kommande år än (och tagit bort det för 2011). Jag får nog vänta och fortsätta se efter längre fram.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 983
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 155
Dressyr Jag har blivit tillfrågad att vara med i div 3-laget i vår, men jag funderar på en sak, visst räcker det väl att man startar själva...
Svar
12
· Visningar
1 431
Senast: Fossing
·
Dressyr Nu har jag bestämt mig att ta steget ifrån ridskola till privatryttare och har då bestämt att dressyr är det jag vill satsa på. Har...
Svar
19
· Visningar
2 390
Senast: FiaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka