Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rätt säker på att jag såg den ligga på sidan på släpet innan de körde. Hon skrev att de kopplat in den på kvällen och den blev hämtad vid 13.30. Vet inte hur lång tid den låg på släpet. Så då kanske det kan bero på det att den inte funkar nu. Hon skulle ringa till whirlpool och fråga om råd.

På Electrolux hemsida står det att frys alltid ska transporteras på baksidan om vertikal transport inte är möjlig. Det står också att toppen ska placeras minst 15cm högre än botten när bilen/trailern är horisontell.

Det sistnämnda har jag inte hört något om innan och inte heller gjort själv. Men det står så (jag googlade Flytta frys, och hittade då till deras hemsida.). Nah, deras problem skulle jag säga.
 
Kanske inte jättemycket rensat men slängde ut en rabarber på facebook och den var visst poppis så är förhoppningsvis såld imorgon :) den har legat i en svart sopsäck framför huset sen vi grävde upp den i sommarstugan... Kompisen kom ner i jorden hos mig men den andra delen har jag inte hittat någon plats till. Känns så skönt att bli av med faktiskt.
Rensade kylskåpet på inaktuella lappar också.
 
Rensade två lådor med diverse papper och annat. Fick ihop en halv kasse papper till återvinningen.

Råkade också tappa min brödrost i golvet, den skramlar oroväckande nu och släpper små plastbitar från höljet. Då jag sällan äter rostade brödskivor får den nog gå till återvinningen utan att ersättas.

Kanske skulle ta tag i att rensa sista lådan i hallbyrån samt garderoberna i hallen under kommande dagar.
 
Kaninbur borta 🥳 sjukt nice att den kom till användning och att jag slapp köra till tippen. De kommer ha kycklingar i den vilket den passar bättre till än kaniner eftersom måtten är för små (jag har haft stor hage till men ville inte att någon skulle stänga in kaniner där).
 
Rensade ut lite kaffekoppar. Det var fullt i skåpet, knappt så det gick att stänga ordenligt. Tio koppar får åka vidare till nya ägare.

Två dricksglas var trasiga och fick vandra vidare. Men nu måste vi köpa lite nya, här nästan inga vanliga glas kvar.
 
Alltså, "en bit i taget-rensning" ger resultat.

För flera år sedan rensade jag en allt-i-allo-låda under sängen. Lade hårgrejer och smycken i en annan stor låda och glömde sen av det.

Idag skulle jag lägga in sängkläder i en garderob och det stod en låda i vägen.
DEN lådan, jag fick ett ryck och gick igenom den.
Den här gången blev ännu mer bortrensat, grejerna som ska vara kvar blev bättre sorterade (nu fanns det ju plats i byrån jag städade för någon månad sedan), något ska säljas, något ska slängas och även lådan slängas.

Ordning och reda är på gång!
:banana:
 
Har sålt ett par parfymer som doftar gott men jag inte använder - bättre att de används än att de står och åldras bara (nu har jag bara de kvar, som jag sträcker mig efter regelbundet). Och en hög med prover/minisar av hud/hårvårdsprodukter, som jag fått på köpet och sådär. :)
 
En sommarklänning såld som jag ska skicka idag.

Annars är jag rädd för att jag kommer få ytterligare ett till paket på retur. Denna gång är det säljaren på Vinted som har till imorgon på sig att hämta ut paketet jag skickat, med en jacka jag reklamerat.

Senaste krånglen har fått mig att börja tappa gnistan till Vinted. Gick ju så smidigt med allt i början både som köpare och säljare... 😅
 
I söndags tog jag tag i den resterande röda kanariefågeln som varit ensam i ett par månader nu och gav bort honom till ett superbra hem med utomhusvoljär och stor flock. Perfekt! Han fick behålla lilla transportburen också, samt jag skickade med en hel kasse med mat. Det kommer bli timt utan fåglar, men nu finns det annat att lägga tid och pengar på istället så det är bra.

Och skönt att bli av med allt skräp fåglarna genererar!
 
Fick ett tokryck och röjde bland ytterkläder och skor. Har lovat mig själv att se över behovet av sommarkläder/ skor/ saker innan jag ger mig ut i butikerna. Kan förmodligen shoppa bland mina garderober istället.

Nåväl, några par skor som behöver provas men är nog för små gissar jag. 2 stycken jackor som definitivt är för små samt en oanvänd regnjacka som inte heller passar. Får kolla om mamma är intresserad annars får de hamna i loppiskassen. Borde dessutom lämna vinterkappan till kemtvätt.

Lite luftigare i garderober och inget egentligt handlingsbehov utom möjligen ett par vita sneakers om jag hittar några som är tillräckligt breda.
 
Nu har jag varit i förrådet och hämtat min dragkärra jag har där, köpt på Lidl för några år sedan. Tänkte att eftersom jag inte har någonstans att göra av sådant jag vill sälja osv så kan jag lägga det där i. Så blir det liksom placerat någonstans och lättare att hantera i säljprocessen.

Dottern gav mig order om att skaffa Vinted appen så den är införskaffad med konto nu också-vet inte riktigt hur det fungerar, varken att köpa eller sälja, men här verkar finnas några experter! :)

Och så har jag bestämt mig för att sälja ut mina få klänningar, jag återfaller till att ständigt använda samma två klänningar och de andra är i stort sett oanvända. Så lika bra att pytsa ut till försäljning så jag kan få in en liten slant och köpa nya för tänkte jag. :)

Minns syster ska ha några kaffeglas jag inte använder och en popcornsmaskin som är oanvänd också. Hon ska å andra sidan skicka hit en vinterjacka, en skjorta och några leggings till mig. :)

Hjälp jag har för mycket prylar blev nog, jag byter prylar??? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 782
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 493
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 702
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp