Allergisk?

A

Adaktu

Min ponny har börjat host och har vitt snor men ingen feber och äter normalt. han är lika pigg som vanligt att rida. Han står på torv men ja har vattnat för att de inte ska damma och bytt höet mot silage och han får vitlöksfingor men de vill inte riktigt släppa och nu vet ja inte vad jag ska göra:confused: några säger att han nog bara är förskyld eller allergisk?! e de nån som vet vad man gör om hästen är känslig/allergisk? blir jätte glad för hjälp!:bow:

Sv: Allergisk?

Min kompis dotter har ne ponny som har hostat otroligt mkt. Hon åkte iväg med den till klinik, där konstaterade dom att den var allergisk mot damm och gräs.

Det bästa tipset jag kan ge är att du åker iväg med hästen till klinik så att dom får gå igenom den och göra en utredning.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 577
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 772
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Mitt 15-åriga sto har under de tre-fyra senaste dagarna börjat hosta lite smått, någon gång i början av ridpasset men även nu i...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Rubinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka