A
Aggepagge
Fick igår reda på av ägaren till hästen jag har på foder att han inte bör vaccineras, för att han när han var två år och detta skulle fick han tydligen någon stor slags böld på halsen och hög feber (uppgifter enligt uppfödaren). (Det var vaccination mot hästinfluensa och detta var 1986.) De antog då att hästen var allergisk och han vaccinerades aldrig mot influensa. När jag missade en spruta och var tvungen att grunda om honom så tänkte jag passa på att grunda om honom för hästinfluensa också, allt gick bra och ingenting speciellt händer, han reagerar alltså inte nämnvärt. Jag hade inget som helst minne av att ägaren (som vart ganska upprörd) sagt att han skulle vara allergisk och det var alltså därför jag bestämde mig för att även grunda honom mot influensa. Men nu till frågan, KAN en häst vara allergisk mot mot influensa-vaccin, för jag har nämligen aldrig hört talas om det. Hästen kan väl få feber av en vanlig vaccination och kan det inte varit en hematom som bildades? (jag försöker inte på något sätt skylla ifrån mig för det jag gjort utan det är bara en undran jag har)