Alldeles kantig..

L

little_me

Min pluttis ska snart få bäbisar. Har kollat in alla era andra trådar om katter som ska få ungar. Men inga symtom verkar passa in på min :)
Jag har väntat på bäbisarna i nån vecka nu. Har inte full koll på när hon ska ha egentligen. Men hon var varit stor som en handboll i ett par veckor nu. De senaste dagarna har hon inte haft någon fin mage utan kantig, det syns hur ungarna ligger nu. Hon är förstföderska, syns det då lika väl när magen sjunker? Min Stina har varit mysig nu under dräktigheten men de två senaste veckorna har hon varit lättirriterad, hetsig och springer runt och leker:o Det är ju nu hon ska lugna ner sig!! Hon har inte bäddat något förän i morses. Misstänker att hon kanske har bäddat utomhus tidigare. Tacksam för svar.http://IMG]http://i198.photobucket.com/albums/aa200/little_moon_dream/SNC10159.jpg[/IMG]

Sv: Alldeles kantig..

Det är lika med min. Oxå hennes första kull (och även min).
Igår så åt hon nästan ingenting på hela dan.
Bara låg i köket och sov/vilade. Hennes mage ställer till problem för henne. Hon kan inte tvätta sej i rumpan och hon vill INTE att jag gör det (men ibland måsta jag). Hon kan heller inte klia sej i öronen eftersom magen är ivägen.
Ungarna liksom guppar fram i magen. Det ser ibland ut som att det är en stor orm där inne *fniss*.

Nu idag på morgonen så är hon lite piggare. Har ätit mycket o varit på lådan många gånger. Springer även lite nu. Speciellt när man öppnar dörren, då vill hon ut.
Vi vågar inte åka ifrån henne längre iofall det skulle sätta igång, så nån dans runt stången blir det inte idag. Får väl göra en egen midsommarstång o banka ner här ute på gräsmattan :banana:

Btw din länk till bilden funkar inte

Glad midsommar på er alla

Hon fick sina ungar samma dag. En timme innan vårt främmat skulle komma satte hon igång och krysta:o
Bara sååå typiskt!!:) När vi hade som mest att göra inför vår lilla fest. Fick matte inte gå en meter ifrån kissen! Mattes jobb var att sitta och klappa och lugna, inte duka bord och koka potatis :)
Tyvärr var jag tvungen att gå till köket då jag hade en hysterisk sambo som ville ha hjälp också, så första ungens huvud föddes på köksgolvet. Mamma katt ville vara nära mig hela tiden, även om hon så skulle få föda i köket :) Det blev fyra små underbara kissungar.

SNC10232.jpg

Här är dom små, endast en dag gammal :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi har en liten jordbruksfastighet, där skogen styckats bort (tidigare ägare) och åkermarken är i vår ägo. Vi har en markväg där de...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Rifer
·
Övr. Djur En av våra katter är tokig på att döda ALLT och gör precis vad som helst för att komma åt det, något jag börjar ledsna på då vi har höns...
Svar
3
· Visningar
1 649
Senast: Modig_Korn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 344
Senast: Magiana
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar