Alla problem har en lösning. Tack alla Bukefaloschattare!

G

Greyzzip

Hej alla! Vill bara meddela att min häst som tidigare varit totalt omöjlig att både lasta och åka med (gjorde brasved av transporten X antal gånger) har i skrivande stund åkt tre gånger en sträcka på 15 kilometer utan att röra en fena! :bow: Allt efter ett halvår av en salig blandning av mycket träning, tårar, glimtar av hopp, bakslag, blåmärken, mer träning, flådda handflator, ännu mer träning, lösspringande häst, träning, fyra totalmassakrerade transporter och lyckorus av löjligt små framsteg. Lastning och urlastning är numera också som en dröm...
Jag hade inne en tråd tidigare i vår där jag förklarade mina problem och fick många bra tips och framförallt mycket peppning. TACK ALLA BUKEFALOSCHATTARE!
Jag vill också säga till alla som kämpar med transportering (och som förmodligen funderar på att ge upp) att det går!! Fortsätt öva! Min häst kommer numera ut ur transporten nöjt backande (notera: ej i 190 knyck och inte i flera delar) och ser supernöjd ut för att han har fixat det ännu en gång!
Lycka till alla transportkrigare, kramar i mängd...

Greyzzip

Nää, nu blir jag avvis här.
Får ta och köra igång ordentligt med min fröken nu. :crazy:
Vill ha det lika bra som du ju!

Vad bra att problemet har löst sig :D Tummen upp för dig och hästen

Grattis :bump: :bump: :bump:
Håller på med den tillsynes omöjliga uppgift själv. Ska tilläggas att sista lastningen gick super!!

Kramar från Inna

Grattis! :D

Då kanske man kan be att få lite tips från en expert då? Jag hade tänkt att börja lastträna min omöjlige lille plutt snart (så snart jag har fått tag i en transport...) så jag kan behöva alla tips jag kan få. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka