Alla ni som tävlar idag!

C

CidFidel

Nu vill jag veta hur det går för er! ;) Ska själv på tävling med femåringen om några timmar ..
Skriv gärna hur det kändes, hur det gick och om du blev placerad + vilken/vilka klasser ni tävlar!

/ anna.

Sv: Alla ni som tävlar idag!

Egentligen hör denna typ av trådar hemma på gnägg men eftersom det finns en liknande tråd på dressyr (som jag tom skrivit i själv :o ) så låter jag denna ligga kvar, dock kommer allla nya trådar på samma tema att tas bort.

Jag var och tävlade idag i en klass , första 1.20 på över ett år eftersom min häst var utlånad som dressyrhäst hela detta året och inte hoppat alls. Fick tillbaka honom i augusti. Visserligen hoppade vi 1.35 förra året men då var han ju i gång.

Iallafall hade jag 0+4 fel. Jag hade inga funderingar på att placera mig utan red bara för att få en fin runda vilket vi fick så jag är jättenöjd med dagen :)

Jag starade 90 cm med unghästen och ja var nolla red ganska bra men red ut henne lite mycke till näst sista och sista hindret men ändå nolla och jag är nöjd eftersom de har gåt dåligt i sommar

ponnyn var och tävla idag i lc blev han 4:a och i lb blev han 3:a alltså ännu en lyckad helg väntar på ett bakslag:smirk: hur gick det själv?

Får man svara även fast man va å tävlade idag (söndag)? Gör det iaf :p. Va iväg och red en 1.20 och en 1.25 kändes sådär i 1.20 vi hade lite otur och petade ett men det va ingen superrunda i övrigt heller. Det var debut i 1.25 iaf för mig men där känndes det mkt bättre pållen tände till lite tyvärr lite väl mycket till ett hinder så då petade vi det oxå men resten var jag super nöjd med och 4 fel i debuten är väl inte helt fel :bump:

Var iväg med unghästen idag och var felfri i båda klasserna :) (1.20 - 1.25)

Dottern blev idag färdigkvalad till msvB på sin irländare. Jippiii! Debut nästa söndag. :banana:

*kl*
Kom tia i 120 och 22 (25 plac och 100 starter) i 125. Supernöjd då vi har haft en svacka. Sista tävlingen för säsongen så nu ska vi ladda inför nästa år! :D

Jag har debuterat 135 idag :bump: känslan var bättre än vad resultatet på papperet visar :D
är så nöjd med att vi hoppade runt banan, tyckte att hindren såg så :devil:a stora ut när jag gick banan

Skall bara tillägga att jag blev tia i den 120 i går så jag blev faktiskt placerad. Dessutom var jag tvåa i dag , så jag har haft en bra helg 2 starter - 2 placeringar

Red ärevaret på Fernet af Kreffe en häst jag gärna hade behållt :angel:

Senast ändrad:

Jag har debuterat 135 idag :bump: känslan var bättre än vad resultatet på papperet visar :D
är så nöjd med att vi hoppade runt banan, tyckte att hindren såg så :devil:a stora ut när jag gick banan

Ja jag hade iallafall vett på att debutera 135 utomhus, hindren blir betydligt mindre då :angel:

har varit på meeting
i 115 hade jag 0+8 fel, helt ok runda, 2 pet.
i 125 var det superstressigt på framhoppningen o vi kom helt galet på första hindret (rätt svår bana.) vända från mitten av långsidan 3-4 galoppsprång till en oxer. men iaf, hästen tänkte stanna, men hoppade iaf, o jaa tog med sig alla bommar om man säger så, så resten av ritten blev därefter, kom väll runt på 20 fel (en del tidsfel) så ja, var ju inte spec nöjd, kombinationen hoppade hon fint iaf.

o i 120:n i dag hade vi 0+8, en rivning o sen rev hon sista hindret i omhoppningen, blev stark o ville inte ta mina förhållningar, så hon gick emot handen in i hindret o rev då..men ja mer dressyr så får vi orndinge på det med. hamnade 4 utanför placering, lite retligt, var bara 6 dubbelnollor om jag minns rätt. (typ 64 starter)

Å jag som hade velat se din häst, så kommer du in på kreffe.....

Ja jag hade iallafall vett på att debutera 135 utomhus, hindren blir betydligt mindre då :angel:

jo hade man fått välja hade man ju gjort det, men jag har ju knappt hunnit med att hopptävla öht sen i maj (har iofs inte velat heller :p) och sen var det på "hemmaklubben" med stort ridhus där hästen brukar gå bra så då passade jag på :) har som plan att rida msv i alla grenar innan året är slut och så många tävlingar fanns det inte kvar att välja på, har inte funnits en vettig hopptävling de senaste 2 månaderna här :mad:.....och om två veckor blir det msv dressyr åxå :D

tävlade igar...
red unghästarna var 2:a och 4:a i en stilhoppning. En L-klass
dom var sa duktiga. men nu är det slut pa säsongen även i södern.:(

*kl*

Fredag
Clifton: Felfri 120
Regna: Ett ner i fas 2

Lördag
Clifton: Felfri och plac i 125
Regna: Felfri på hinder men två tidsfel i 135, placerad

Söndag
Clifton: Felfri och placerad i 130
Regna: Ett ner plus en volt i 140 men hoppade super

Qillen gick bara fre och lör, 120 med massa fel men var ofräsch, står m infektion i ett ben ute i stallet nu :(

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka