Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Sv: Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Är inte det en sjukdom dom kan vaccineras mot dom får om dom typ äter hösilage och det är nån död insekt eller nåt djur som gerifrån sej nåt skit??

Viss typ av Botulism finns det vaccin mot. Botulims utvecklas av bakterier i ensilage eller annat om förhållandena är de rätta. Botulism kan utvecklas i annat foder än ensilage.

Just, och jag tyckte jag läste något om fodret, att det var orsaken.

I artikeln/inlägget från Mittnytt står "växtgift från fodret." vilket för mig inte är det samma som botulism. Växtgift är för mig t ex en kemikalie som använts för att ta bort ogräs t ex. Vad/hur det hamnat i fodret är en bra fråga.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SVT) - Ridskolan i Järpen lägger ner i vår. Ridklubben har dragits med ekonomiska problem en längre tid...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SVT) Robert Bergh, känd travkusk i Sundsvall, åtals nu för brott mot djurkyddslagen. Mannen ska under ett travlopp på Bergsåker i...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SVT) Ett lodjur som går till attack mot en häst - det kan väl bara inte hända - så hann travkusken Torbjörn Andersson tänka när han var...
Svar
4
· Visningar
1 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka