Alla dessa ledtillskott - vilket är bäst?

Tillis

Trådstartare
En hel uppsjö av olika ledtillskott har dykt upp på marknaden senaste åren.
Man kan inte bli annat än förvirrad...
Nypon, MSM, linfröolja, glucosamin, gurkmeja, djävulsklo, HA, och så en massa blandningar av alla de slag..!

Ponera att man har en äldre häst som gått hårt i tidigare år, som "tagits ur tävling" pga att den inte längre håller, och man vill hjälpa hästen att hålla sig fräsch i många år till - hur ska man då kunna välja i denna djungel?:confused:

Hur väljer ni? Provar ni er fram, eller "går ni på reklamen"?
Hjälper verkligen något, eller är det mer inbillning av oss hästägare?

(Rätt/fel ridning, illa passande sadlar osv behöver vi inte diskutera då det är just TILLSKOTTEN jag funderar över här).
:bump:

Sv: Alla dessa ledtillskott - vilket är bäst?

Jag använder mig numera av FinishLine's Fluid Action som är ett fullständiga ledmedel, har en häst som haft ledskada och har proat lite olika men detta har typ allt i, är därför det kallas fullständigt antar jag.

Jag vart rekommenderad det av en framgångsrik hopphäst uppfödare och det har ett ganksa bra pris för vad man får.
Jag vet ju inte om det hjälper men inbillar mig det, jag ger det i förebyggande syfte för hästen är ganksa stor och klumpig.

Sv: Alla dessa ledtillskott - vilket är bäst?

Vårt nu 26-åriga sto äter Glucosamin och djävulsklo för att hålla sig fräsch och smidig. Hon är jättefin på detta. Vi gör uppehåll på somrarna men över vinterhalvåret får hon dessa tillskott.

MSM ger jag min 8-åriga tävlingshäst och det ska väl inte direkt vara ett ledtillskott utan mer 'för hela kroppens' återhämtning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka