Alex och Sigge rider

Jag tycker att de är rätt roliga, Sigge är ju klart skönast med sitt "naturnära själslig kontakt"-snack. Jag är lite besviken på stylingen dock, de ser ju nästan likadana ut i brunt och grönt... Jag tycker de borde satt Schulman i typ beiga byxor och quiltad jacka, eller t.o.m. kavaj med plastrong. Go hard or go home liksom ;)
 
Nu älskar jag båda två sedan tidigare, så det måhända att jag är partisk, men fy fan vad roligt :D Och GUD vad snygg Alex är som ridkille!
 
Har ni sett det här? hur roligt som helst!!
De ska tydligen hoppa i globen!
Gillar podden.

Men jag är så trist att jag funderar på om det verkligen är rimligt att lära sig rida på en månad med målet att hoppa i globen? Vad blir det av det om man inte har en väldigt vältränad grund? Känns nästan farligt. Är det här samma koncept som när man tog in typ Lasse Brandeby i Let's dance?
 
Gillar podden.

Men jag är så trist att jag funderar på om det verkligen är rimligt att lära sig rida på en månad med målet att hoppa i globen? Vad blir det av det om man inte har en väldigt vältränad grund? Känns nästan farligt. Är det här samma koncept som när man tog in typ Lasse Brandeby i Let's dance?

Jag tycker också att det låter som att det är väldigt kort tid, men jag antar att det finns en bra plan bakom och att de har tänkt på säkerheten. Jag förstår inte riktigt tanken bakom projektet, varför skulle någon vilja se dem hoppa? Borde ju finnas mer intressanta programpunkter att ta in...

Egentligen är jag inte särskilt intresserad men jag har tittat på avsnitt 2 och 3 nu eftersom de är på min gamla ridskola. Jag tycker väl inte att det här var någon hit, de har säkert kul när de gör programmet men det känns lite platt och tråkigt, men jag kommer säkert att se något avsnitt till så länge de är kvar på ridskolan.
 
Det har ju varit ryttare i Stjärnhoppningen som kommit in med väldigt kort övningstid, tex Nicke förra året (som ändå vann stilhoppningen).

H&M verkar ju köra inslag med något tema för att locka folk varje år, Tyra var väl med nåt år, förra året var det önskedrömmar och iår Poddkampen.

Jag tycker inte att beskrivningarna av avsnitten stämmer överens med innehållet, i andra avsnittet stod det att de skulle klä på hästarna och då hälsade de bara, i senaste så skulle de rida och då klädde de på sig.
 
Det enda jag har emot såna här jippon är att hästsporten på något sätt nedvärderas. Det är fniss och "hur svårt kan det vara" och man förlöjligar allting, även om det är ironiskt förstås. Jag vet inte varför, men jag gillar inte riktigt sånt här, och jag förstår inte syftet.
 
@hier Fast samtidigt ser ju alla hur svårt det faktiskt är? Alex vågar inte galoppera och Sigge sitter som en makaron på hästen, så att det skulle vara lätt tror jag absolut inte att någon tror. Visst att det är mycket fniss och skämtande, men det är ju sådana de är och jag tror att många hästmänniskor kan behöva inse att man inte behöver ta sitt hobbyryttande på så enormt stort allvar.

Och syftet är ju solklart! Dessa herrar har 400 000(?) podcastlyssnare varje vecka och således kommer det leda till att fler biljetter säljs till SIHS och förhoppningsvis att i alla fall några fler får upp ögonen för vår fantastiska sport. Ytterligare fördelar är avdramatiseringen = fler vågar börja rida, samt att det ändå visar upp ridsporten som en svår sport = kan det få bara någon att sluta upp med "ridning är så enkelt" så är det ju positivt.

Har två killkompisar, båda podcastlyssnare, som frågat om de kan få komma och rida efter att ha sett avsnitten :)
 
Så "råkade" se den rafflande finalen på Hippson och vet fortfarande inte om jag tycker att programmet var den bästa idén men det verkade ju underhållande för dem som var där iaf! Hade jag visat klippet för sambon så hade han nog dock blivit än mer övertygad om att hästar och ridning är skitfarligt. :D
 
Jag som såg det live kan lova att det var vansinnigt underhållande :D Sen är det ju show som är hela grejen med SIHS, folk vill se sånt här. Arrangören vill sälja biljetter. Tycker inte det är så konstigt. Killarna har haft duktigt folk runt sig hela tiden, klart att en månad är för kort för att lära sig rida men jag tycker att framför allt Alex var superduktig!
 
Det enda jag har emot såna här jippon är att hästsporten på något sätt nedvärderas. Det är fniss och "hur svårt kan det vara" och man förlöjligar allting, även om det är ironiskt förstås. Jag vet inte varför, men jag gillar inte riktigt sånt här, och jag förstår inte syftet.

Uppenbarligen skitsvårt.
 
Jag som såg det live kan lova att det var vansinnigt underhållande :D Sen är det ju show som är hela grejen med SIHS, folk vill se sånt här. Arrangören vill sälja biljetter. Tycker inte det är så konstigt. Killarna har haft duktigt folk runt sig hela tiden, klart att en månad är för kort för att lära sig rida men jag tycker att framför allt Alex var superduktig!
Jag var jätteimponerad av Alex, tyckte han hade en mjuk och följsam stil som var riktigt bra för någon som ridit så väldigt kort tid!
 
Jaaaa :love: Nu har jag varit lite småkär i Alex ett BRA tag, men det var när han fick på sig ridkläderna som det verkligen sa klick, haha... Lång, smal, mörkt hår, känslig och duktig med det skrivna ordet... Bättre blir det inte ju!

Och en riktig skitstövel mot servicepersonal. Supertrevlig, verkligen....
 
Jag tycker också att det låter som att det är väldigt kort tid, men jag antar att det finns en bra plan bakom och att de har tänkt på säkerheten. Jag förstår inte riktigt tanken bakom projektet, varför skulle någon vilja se dem hoppa? Borde ju finnas mer intressanta programpunkter att ta in...

Egentligen är jag inte särskilt intresserad men jag har tittat på avsnitt 2 och 3 nu eftersom de är på min gamla ridskola. Jag tycker väl inte att det här var någon hit, de har säkert kul när de gör programmet men det känns lite platt och tråkigt, men jag kommer säkert att se något avsnitt till så länge de är kvar på ridskolan.

Jag förstår inte riktigt tanken bakom projektet, varför skulle någon vilja se dem hoppa? Nä precis my point of wiew!
 
Ok, jag är lite mer avslappnat inställd nu efter att ha sett dem på Friends :D De var så gulliga och SÅ rädda och gjorde det ändå, supermodigt :love: :bow:
 
Ok, jag är lite mer avslappnat inställd nu efter att ha sett dem på Friends :D De var så gulliga och SÅ rädda och gjorde det ändå, supermodigt :love: :bow:

Jag håller med om att det var supermodigt av dem! Men det var just det som jag tyckte var lite tråkigt också, att de hade så kort om tid att de var tvungna att gå ut dit rädda och inte helt förberedda för uppgiften, de var ju ändå väldigt seriösa och taggade. Men jag är sjukt imponerad av att de genomförde det. Jag är lite nyfiken på om någon av dem kommer att fortsätta rida.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 782
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: Raderad medlem 149639
·
Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Lightzone
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 222
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp