C
Carolrita
...Hmm...Vet faktiskt inte om jag lagt tråden på rätt ställe....Nån moderator får gärna flytta den isåfall...
Jag har en liten fundering...Visst vet man ju att shettisar är gjorda för att vara ute dygnet runt året om.
Har ingen gamling härhemma än, men om jag råkar ha en såpass äldre shettis, vill säga 20-25 år här och h*n får gå ihop med mina 2 hästar på lösdrift (travstoet & shettisvalacken).
Tror ni att gamla shettisen klarar av att gå i lösdrift??
Och hur är det med deras leder om dom rör på sig 24/h??
Har för mig att det skulle "mjuka upp" dem, men jag kan ha fel...
Kan man täcka en gammal shettis, så att den inte fryser? Eller behöver den inte något täcke,alls, om den har tjock vinterpäls??
Visserligen ska man vara uppmärksam på dessa symptom på en häst om den mår bra eller inte.
Kom gärna med era synpunkter!
Jag har en liten fundering...Visst vet man ju att shettisar är gjorda för att vara ute dygnet runt året om.
Har ingen gamling härhemma än, men om jag råkar ha en såpass äldre shettis, vill säga 20-25 år här och h*n får gå ihop med mina 2 hästar på lösdrift (travstoet & shettisvalacken).
Tror ni att gamla shettisen klarar av att gå i lösdrift??
Och hur är det med deras leder om dom rör på sig 24/h??
Har för mig att det skulle "mjuka upp" dem, men jag kan ha fel...
Kan man täcka en gammal shettis, så att den inte fryser? Eller behöver den inte något täcke,alls, om den har tjock vinterpäls??
Visserligen ska man vara uppmärksam på dessa symptom på en häst om den mår bra eller inte.
Kom gärna med era synpunkter!