Äldre Cobrasadel

b_ridutbildning

Trådstartare
Jag har funderingar på att köpa en äldre Cobra. Den är märkt med både LaBelle och Harry Dabbs under lillkåpan. Någon som har information om dessa sadlar? Går det att värma om bommen?

Sv: Äldre Cobrasadel

Jag har en Harry Dabbs Cobra, fast min är hoppsadel. Ruskigt nöjd med den och allt går att ändra på den, inkl bommen. :) Sjukt trevligt och slitstarkt läder. Har ridit i min näst intill varje dag i över två år och det syns inte ens att den är använd. Den har bara blivit mjukare och trevligare.En riktig kvalitetssadel!
Min sadel är en äldre sadel men var helt oanvänd, aldrig legat på en häst, när jag köpte den. Köpte den av sadeldoktorn. Han hade sparat den för att dessa sadlar inte görs nu mer och han var jätterädd om den. Men min häst krävde att få just den sadeln så han släppte iväg den. :love:

Tack för svaret! Den jag provred var verkligen otroligt skön. Jag har ännu inte fått svar från åf angående bomändringen, men har ju hört att nyare Cobror går att ändra.

Hade förmånen att låna en Cobra under ett halvår för typ hundra år sedan. Min rumpa har fortfarande inte glömt den. Trots att jag har haft ett antal sadlar sedan dess.

Liten uppdatering ifall någon mer undrar... Jag köpte sadeln och den går att vidga i en "saddledevil". Till min häst skulle sadeln vidgas ca 1 cm och stoppas om en del. Den ska vara klar för hämtning i morgon!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Sorgsen
·
Utrustning En lite dum fråga egentligen kanske men jag fick med en dressyrsadel thorowgood T8 nu när jag köpte min häst, som är utprovad och passar...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?