Åldersbetsämma tidaholmsgiggar?

S

Svanhild

Funderar på vart man kan vända sig för att ålderbestämma Tidaholsgiggar? De har ju nummer inristade så det bör ju gå att få reda på...

Är dagens "Tidaholms vagnfabrik" den "samme" som den som för länge sedan fanns o byggde giggar? Om ja bör ju de kanske sitta på svar... eller de kanske gör det ändå. Kan det vara nån ide att ringa dem?

Sv: Åldersbetsämma tidaholmsgiggar?

Kan ju vara så att nån mer än jag är intresserad av svaret:angel:

Tidaholms bruk lades ner på 30-talet o har inget samröre alls med de som idag säljer hästvagnar i Tidaholms namn...

Åldersbetsämma giggarna kan man genom att ringa museet, ge dem numren o så letar de upp det i sitt arkiv. Kostar några kronor men det kan det ju vara värt:)

Sv: Åldersbetsämma tidaholmsgiggar?

Ring till Tidaholmsvagnar eller vagnshistoriska. Dom kan säkert hjälpa dig. Lyllos dig som har en sådan. //bonny

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Soapbubble
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 828
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 304
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka