Åldern för b ponny

M

Malle Palle

Jag är tretton år och tävlar klubb med en b ponny. Kan jag tävla med honom hela detta året lr inte?

Sv: Åldern för b ponny

Ja, om du menar hoppning. Om du tävlar dressyr, fälttävlan eller terrängritt så får du fortsätta nästa år ockå (det år man fyller 14)

du får tävla hoppning hela det här året, och nästa år får du tävla dressyr och fälttävlan men inte hoppning.. om det gäller klubbtävlingar finns det ingen åldersgräns vad jag vet

När det gäller klubbtävlingar får klubben bestämma själv. Vissa följer TR:s åldersgränser, andra inte. Det bästa är att fråga klubben du tävlar på hur de har bestämt.

Tack är riktigt förälskad i en ridskole b ponny. Vi har vunnit 1 klubbtävling och på KM kom vi två (pokal :) ) och ja vill gärna tävla i lokal me honom.

Men sen började min kompis säga att man inte fick tävla b efter man fyllt 13. Och när jag sa att man kunde det för att min kusin hade sagt det. Hon sålde sin b p nyss :cry: för att hon var för lång för honom.

Och enligt min kompis så var det så som hon sa för hon nyss tagit grönt kort.

Men ja ja. Sorry att jag skrev nåt som inte riktigt har med saken att göra.

Ska ta grönt kort och prata med ridläraren imorrn

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 882
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Fiorano
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka