B

bazzochic

hej rider en fjording som kanske ska tävla dressyr på senare. ngt jag undrar vad det är för ngn speciell åldersgräns eller om det ens finns ngn? hade tänkt tävla i speciella fjordingsklasser.
tack på förhand

Sv: ålder

Jag vet inte vilka åldersgränser det är på spec. fjordnings klasser, tror att man får vara hur gammal/ung som helst ?!

Sv: ålder

I speciella fjordhästklasser får du vara hur gammal/ung som helst :)
Om du skall tävla bland andra raser måste du vara under 18 om fjordingen är ponny, som vanligt alltså. Det är ganska många som tävlar sina fjordingar som är under ponnymått i hästklasser i dressyr, så det går också.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Piaff
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka