Ålder vid valpkurs

C

caroline_star

Hur gammal tycker du att en valp ska vara när den går valpkurs?
Min är 11 veckor nu och alla kurser kommer inte igång förrän i slutet utav februari. Så hur gamla tycker ni att de ska vara runt?

mvh carooo:rofl:

Sv: Ålder vid valpkurs

Hur gammal tycker du att en valp ska vara när den går valpkurs?
Min är 11 veckor nu och alla kurser kommer inte igång förrän i slutet utav februari. Så hur gamla tycker ni att de ska vara runt?

mvh carooo:rofl:

Min var 4 mån, började när pappa höll kursen. Mest för socialträning.
Tror de är krav på att de ska vara 4 mån sen måste de också vara fullt vaccinerade.

Så fort de är full vaccinerade är det okej och de är aldrig försent! sen beror de ju på hur "mogen" din valp är.. de kanske räcker att bara vara där bland andra hundar och börja senare..beror helt på hunden.
Om inte annat ska instruktörena se lite hur mycket din hund pallar så man kan börja på en gång...

Ja tycker att man kan börja när hundne e vaccinerad och din hund e mogen för de. Antar att du tränar hunden lite själv. när hunden orkar en timmas pass så e de ju helt okej att börja.
men de e ju mycket lek och så oxå. Bra för hunden att träffa både andra människor och djur.

Idealiskt tycker jag är runt fyra månader. Då har man hunnit med lite själv och de har lite mera "uthållighet" :)

Jag började på valpkurs med min hund när han var 12 v, men med facit i hand hade jag kunnat vänta någon månad.

Min valp blir fem månader i morgon och på torsdag ska vi gå på en kurs som en av våra bekanta anordnar.
Fast hon kallar det slyngelkurs eftersom det är inte bara valpar utan även vuxna hundar med.

Fast hon kallar det slyngelkurs eftersom det är inte bara valpar utan även vuxna hundar med.

Förlåt men :rofl::rofl: Klockrent! :D Jag får hem valpen imorgon :banana:, så för oss blir det kurs någon gång framåt mars/april tror jag.

Jag har också hört att tre eller fyra månader är lagom + fullt vaccinerad.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 937
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31