Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo då jag läser precis vad du skriver men ett bra torrfoder innehåller visst det en katt behöver, hur tror du annars att sveriges alla katter överlever?
Jo då jag läser precis vad du skriver men ett bra torrfoder innehåller visst det en katt behöver, hur tror du annars att sveriges alla katter överlever?
Katter överlever på många olika slags skräpmat, det gör det inte till bra mat eller hur?
Sedan är det väl lite väl övermodigt att anta att alla Sveriges katter lever på torrfoder, tycker du inte?
..och sedan dör av fetma, diabetes eller njurproblem
Det som oroar mig mest med uppblött torrfoder är egentligen inte bakterier utan mögel som kommer med spannmålen.
Att öht. blöta torrfodret känns dumt, själva poängen med torrfoder försvinner ju då. Jag sätter 500 spänn på att kattungarna kommer börja käka av torrfodret bara det får stå framme som det är. Fram tills de äter bra av det kan man ge burkmat.
Blanda i barnmat... varför inte blanda i något som är nyttigt i sådana fall? Hill's a/d, Specifics burkmat, MJAU? Men visst, ge barnmat dödar väl ingen kattunge (så länge den inte innehåller lök/lökpulver).
Katter överlever på många olika slags skräpmat, det gör det inte till bra mat eller hur?
Sedan är det väl lite väl övermodigt att anta att alla Sveriges katter lever på torrfoder, tycker du inte?
Det som oroar mig mest med uppblött torrfoder är egentligen inte bakterier utan mögel som kommer med spannmålen.
Att öht. blöta torrfodret känns dumt, själva poängen med torrfoder försvinner ju då. Jag sätter 500 spänn på att kattungarna kommer börja käka av torrfodret bara det får stå framme som det är. Fram tills de äter bra av det kan man ge burkmat.
Ja men det är många katter som dör tidigt av njurproblem också.Det är nog förvånansvärt många katter som i huvudsak lever på torrfoder. Många kattägare tycker att blötmaten luktar illa. Jag tycker det luktar gott och jag blir sugen på kalvsylta varenda gång jag serverar mjau. Mina får både och och sen sticker vi till dem lite köttfärs m.m. när vi själva skall ha det i maten.
Våra ungar fick uppblött kattungetorrfoder i början på rekommendation från nånstans på internet. Det kändes som att det inte var lämpligt att ge dom det torrt i början. De fick smak för det sen och kunde äta det torrt. Sen skall det självklart inte stå framme tills det möglar, men det kanske man förstår.
Fast på ett bra torrfoder så gör dom ju lite mer än bara överlever, mina är både friska, sunda, fina i pälsen, pigga och glada.
Jag sa inte att alla äter torrfoder, bara att alla överlever, och många på bara torrfoder.
Då kan du föra över 500:- till mig med en gång, flera gånger om!
Du skrev:
... hur tror du annars att sveriges alla katter överlever?
Inte Sveriges alla torrfoderätande katter...
Jag är helt övertygad om att de hade börjat äta av torrfodret så småningom. Alla ids dock inte vänta.
men jag menade att alla sveriges katter överlever,
Ska man hårddra det innehåller säkerligen torrfoder allt en katt behöver för att överleva, men det är inte optimal föda dels på grund av den höga andelen vegetabilier och dels på grund av avsaknaden av vatten.