Ålder på debuterande ryttare?

cassiopeja

Trådstartare
Finns det någon övre åldersgräns för när man som ryttare får debutera i en fälttävlan? Om inte officiell, så inofficiell?... Hur gammal är den äldsta ryttaren du känner till som debuterat i en fälttävlan?

Sv: Ålder på debuterande ryttare?

Nej, nej, nej det är ju det som är det fina med fälttävlan!;)

Man kan möta alla åldrar och kunskapsnivåer på en och samma tävling:idea: (Ok de allra nyaste nybörjarna startar ju kanske inte fälttävlan men ändå...):D

För att ta ett exempel så har vi min föredetta chef Paula Törnqvist som knappt suttit på en häst. Hon hittade sin stora kärlek i England och på bara ett par år så tog de sig upp i världseliten, red både OS och VM med ett brons som bästa resultat. Paula var 27 när hon hittade Monaghan (hästen), 32 år gammal red hon sitt första OS.

Sen behöver man ju inte ha OS och VM som mål, utan bara vilja rida startfälttävlan eller debutantklass och ha lika roligt för det!

Jag hoppas debutera i år och närmar mig 50 strecken även om jag har några år kvar. :D

Problemet för mig är väl att få plats med alla mediciner på mitt medical card...:eek:

Underbart! Då kanske jag kan skatta mig lycklig som faktiskt inte tar en enda medicin? (Jag gissar att vi är i samma ålder.) Däremot kan jag ju stoltsera med lite skavanker efter att min häst dängt mig i backen på terrängträningar. Fast det slipper jag ju skriva på kortet :angel:

Haha ja jag är närmare 50 än 40 vilket känns rätt ok.
Tävlingsdebuterade när jag fyllt 40 så man är lite sent ute med allt..

Tack för era svar! Det låter hoppfullt! Då kan jag alltså fortsätta nära min dröm om att någon gång i livet få rida en fälttävlan, trots att jag nu kan konstatera att det INTE blir innan 40 i alla fall....

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: Unafraid
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 012
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka