gul_zebra

Trådstartare
Såg annons om billigt akvarium på 40 liter. Hur stort är det egentligen? Ska inte ha några fiskar eller så utan tänkte kanske att man kan bygga ut råttornas burar lite till? :)

Hej, har du sett mitt akvarium på Zoonen? Det är 100 l. Så 120 är lite större än det!

Lite huvudräkning brukar vara bra att ta till i sådana här fall...

Jag minns inte hur man räknade ut det :o Behöver jag nämna att jag har haft ig-varningar i matte varenda termin? :angel:

Räkna: Varje kvadratdecimeter är en liter.
Så 40 liter är 40*50*20 eller motsvarande...rätt litet alltså.

Det är större än mitt gamla...
Mitt gamla som flyttade nu i veckan med firre och allt (som inte var så mkt) det var 25L ungefär som ett och ett halvt A4 papper långt och 3/4 A4 papper högt :crazy: :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
586
Senast: Bison
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 626
Senast: Bison
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 204
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar