Scandi
Trådstartare
Jag matar mina lite sporadiskt sådär. Det finns gott om foodstuffs för dem att beta i och äta av i akvariet och de är runda om magen allihopa. Har de tillsammans satt i sig en stor skiva aubergine eller en gaffel full med ärtor får de inte mat dagen efter till exempel, utan då får de vackert städa efter sig först. Samma sak om de fått rejält med frysfoder eller levande.
Beror lite på vad man har för fisk och miljö i karen tycker jag.
Beror absolut på hur deras miljö ser ut och vilken art/vilka arter man har. För tex stora rovfiskar är det ju mer hälsosamt och naturligt för dem att få ordentliga skrovmål men betydligt mer sällan. Och i ett väletablerat, välmående kar finns det såklart smått och gott för många arter att äta ändå.
Tvivlar inte ett dugg på att dina fiskar mår hur bra som helst
Så gör jag med mina malar, de får grönsaker/rotfrukt på gaffel och då har de ju att mumsa på nästa dag med utan att man slänger i ny mat varje dag. Sen får de jämt annat också som godis oavsett, för att de vill ha det så, haha Ändå håller de också hela karet renskrapat på alger fast stora malar sägs vara urusla algätare... maken till matvrak...
Den här jäkeln äter till råga på allt även trä, och inte lite heller utan han gör hela högar med träflis dagligen till mitt stora förtret. Väntar på den dagen han får för sig att provsmaka silikonfogar också... Fin är han iaf, min lille Kung Pankaka: