Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är jag tillbaka igen med det här akvariet vi har på jobbet. Det gick jättebra i början när vi precis bytt tank men nu ser det inte så bra ut längre. Våra stora malar är inte intresserade av att städa glaset längre och växterna börjar få en tjock svart beläggning på som jag misstänker är skit?
Visa bifogad fil 72743
Hur återställer man bäst balansen här? Det ligger inte på min to-do lista att rengöra akvariet så jag vet inte hur ofta det görs men en rejäl rengöring hade nog inte varit fel kanske. Hur får man bukt med den svarta beläggningen på växterna? Det är inte lika lätt som det är att bara skrapa glaset direkt. Finns det nyttodjur man kan tillföra som gör skillnad?
Mvh
Kan-inget-om-akvarier
Får tipsa chefen om dem.Jag har blivit tipsad om otocinclus för att städa växter effektivt.
Kom inga killis ägg, de fastnade i tullen...Har beställt hem lite killis ägg igen. Hoppas på de kommer snart
Du har så fina kampisar!Ny kamphane
Du har så fina kampisar!
De där växterna behöver trimmas hårt och sedan eventuellt gödning/lite TLC för att se bättre ut. Bara en städpatrull kommer inte få dem att prunka.Nu är jag tillbaka igen med det här akvariet vi har på jobbet. Det gick jättebra i början när vi precis bytt tank men nu ser det inte så bra ut längre. Våra stora malar är inte intresserade av att städa glaset längre och växterna börjar få en tjock svart beläggning på som jag misstänker är skit?
Visa bifogad fil 72743
Hur återställer man bäst balansen här? Det ligger inte på min to-do lista att rengöra akvariet så jag vet inte hur ofta det görs men en rejäl rengöring hade nog inte varit fel kanske. Hur får man bukt med den svarta beläggningen på växterna? Det är inte lika lätt som det är att bara skrapa glaset direkt. Finns det nyttodjur man kan tillföra som gör skillnad?
Mvh
Kan-inget-om-akvarier
lilla betta ynglet växerDök upp några betta yngel här om dan
Valle?Jag har precis köpt mina första hantelciklider. Små i dagsläget men det lär ju ändras Är det någon som har tips på tåliga växter? Akvariet innehåller redan en hel del anubias som jag gissar är tåliga nog, också javaormbunke som enligt vissa också ska fungera? Men jag skulle gärna fylla på med något mer för att ersätta främst de svärdsplantor som nu får flytta
Jag tänkte på Valle men när jag googlade lät det som att de mer än gärna käkar uoo dem.. Men kan ju alltid flytta över någon planta och testaValle?
Jag har jätte Valle i min stora kar
Ok. Mina ciklider äter inte Valle, vad jag vet iaf...Jag tänkte på Valle men när jag googlade lät det som att de mer än gärna käkar uoo dem.. Men kan ju alltid flytta över någon planta och testa
Mina tidigare ciklider har aldrig ätit det heller, men jag har i och för sig aldrig haft ciklider på 20+cm förut. Men värt att provaOk. Mina ciklider äter inte Valle, vad jag vet iaf...