Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har 2 akvarium, snart 3 (helgen får jag ett litet till min kampfisk)Nej.
Men berätta gärna lite...
och gärna foton!
Jag tycker att det är jättefint med akvarium men är ganska lat av mig så det går bort att skaffa eftersom fiskarna behöver skötas.
Måste man sköta snäckorna också? Lika mycket?
Matning och så vidare?
Bilder!!!
MVH/kryddis
Jag har 2 akvarium, snart 3 (helgen får jag ett litet till min kampfisk)
Har förutom physa (som man får med växterna mm...), har jag posthorn, jätte posthorn, sandsnäckor och äpple (olagliga inom EU...). Och 2 musslor, men de syns knappt. Är för det mesta nedgrävda.
Funderar på att skaffa några andra sorter till - finns flera roliga och fina snäckor som WH, elefant, nertina, zebra och blå turbo. Finns flera till.
Jag har haft lite otur med mina kar - infusiorer, knasiga filter och dödsfall av både fisk, snäckor och räkor. Men snart får jag iordning dem igen.
Jag sköter mina snäckor samtidigt som fiskarna med matning, städning och vattenbyte. Så lika mkt skötsel.
Snäckor käkar vegetarisk så de flesta växterna ryker tyvärr.
Har inga bilder på snäckorna tyvärr. Men kolla på zoopet, där kan man söka de flesta fiskar, snäckor, räkor och växter
Bild på min kampfisk hane, SebastianVisa bifogad fil 11233
Här är äpplesnäckor, min favoritsnäcka. Som är olagligaTack för info!
Jätteintressant.
Varför är dom olagliga??
Synd att de är olagliga. Väldigt vackra!Här är äpplesnäckor, min favoritsnäcka. Som är olagliga
Visa bifogad fil 11322
ser ut som en geting... väldigt fin!
Jag har några gula i mitt karSynd att de är olagliga. Väldigt vackra!
Helena är fina men de äter andra snäckorser ut som en geting... väldigt fin!
okej. vad för katastrofer kan uppstå?? förökar dom sig snabbt??För att de kan överleva i svenska vatten. Det vore en smärre katastrof om folk släppte ut dem i våra vattendrag.
Förökar sig snabbt och äter allt. Överhuvudtaget hör de inte hemma i vår fauna. Tänk signalkräfta till exempel, eller kaninerna i australien. Det kan sluta riktigt illa. .okej. vad för katastrofer kan uppstå?? förökar dom sig snabbt??
Då förstår jag. tack.Förökar sig snabbt och äter allt. Överhuvudtaget hör de inte hemma i vår fauna. Tänk signalkräfta till exempel, eller kaninerna i australien. Det kan sluta riktigt illa. .