lisahjelmgren
Trådstartare
Behöver råd! Igår reste jag och min 1 årstik tåg, en resa som tar några timmar. Detta var min hunds första tågresa och hon blev stressad av den nya upplevelsen, lugn på tåget men tyckte inte om perrongen med allt folk som fanns där, och tyckte det var otäckt att kliva av och på tåget. Väl framme hos min mor, som hon känner väldigt väl sedan innan, ter hon sig överstimulerad och blir uppfylld av alla nya dofter. Här finns många hundar i området. Min hund vägrade under gårdagen att kissa! Vi har turats om att ta promenader med henne, igår, inatt, och nu på morgonen. Hon har fortfarande inte gjort ifrån sig! Är snart ett dygn sedan hon kissade/ bajsade!
Hur kan jag underlätta för henne? Hur länge kan dom hålla sig innan man måste tömma med urinkateter hos veterinär? Tips mottages tacksamt!
Befinner oss i en större stad men i utkanten och med både gräs och skog inpå knuten. Min hund bor annars lantligt och är inte så berest. Van att vistas i vår trädgård och gå på promenader i skogen och vara med mig i stallet. Så inte van vid så här mkt nya dofter...
Hur kan jag underlätta för henne? Hur länge kan dom hålla sig innan man måste tömma med urinkateter hos veterinär? Tips mottages tacksamt!
Befinner oss i en större stad men i utkanten och med både gräs och skog inpå knuten. Min hund bor annars lantligt och är inte så berest. Van att vistas i vår trädgård och gå på promenader i skogen och vara med mig i stallet. Så inte van vid så här mkt nya dofter...