Idag har vi hittat en liten kattunge. Min sambos mammam som jobbar bara en bit från vårt hus hade sett en liten kattunge vid vägen. Hennens syster hade kört förbi ett par tim senare o såg även den vid vägen. Då ringde dem oss eftersom vi har semester o frågae om vi kund tänka oss att fånga den. Sagt och gjort utpå vägen och där satt en liten liten svart kattunge med vit nos. Han verkade väldigt rädd och när jag klev ur bilen sprang han till skogs. Efter ca en 0.5 tim var han infångad. Jag jamade mig till honom men det gick inte att fånga han han trampade ner i träsket och fastnade på så sätt fick vi tag i honom. Han var fruktansvärt argsint. Han bet min smabo så det gick hål han är alltså jätteliten katten så han var väldigt arg In i kofettluckan och vi körde hem. In med han i en kattbur och nu sitter han i et rum i vårt hus. Vad ska vi göra, antingen är det en vildkatt eller är det ngns kattunge som kommmit bort och är så rädd så att den blir aggressiv. jag har gett han mat han var jättehungrig men så länge jag är där äter han inte när han får vara ifred så gör han det. Han fräser hela tiden åt mig och jag har handskar när jag ger hnonom mat. Jag skulle så gärna vilja ge kissen ett hem åt oss men vi har två hankatter till en på 3 år och en på 4 månader och gammelkissen fick dålimpen när vår nya kissunge kom så jag har ingen aning om vad han kommer säga om en till. Vill inte utsätta honom då han är väldigt känslig!
Knep vid aggressiva små kattungar!
Knep vid aggressiva små kattungar!