Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

C

Cocos

Finns det någon här inne som har erfarenhet av det? Det kompletta med lektorn, rutschkana och gungställning sk Jungle Gym. Jag funderar starkt på att köpa det (ca 3500 kr) och sätta upp i trädgården och det verkade OK i kvaliteten när vi var och pillade och klämde på det.

Mina dagbarn behöver något att släppa ut sin energi på och jag har fått för mig att de skulle uppskatta ett sånt här komplett aktivitetstorn mer än bara en vanlig gungställning.

Tacksam för inputs av alla de slag! :)
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Åh, ett sånt skulle jag vilja ha... men det blir ju mycket pengar.

Har du möjlighet tror jag barnen kommer uppskatta det mycket!
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Ja det kostar en del, så det vill ju till att det är bra grejor. Funderar på alternativet att bygga ihop något själv. Har lånat en idébok på biblan, frågan är bara vad det kostar att göra nåt liknande själv i tryckimpregnerat. Enbart rutschkanan kostar en tusing om man vill köpa den separat!
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Jag undrar bara hur man förankrar det, så att det inte välter?

Hmmm... HUR ska vi finansiera det annars då, det är ju typ nåt sånt vi ändå har tänkt att skaffa oss...
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Jag jobbar på cheapy och där säljer vi också dessa jungle gym. Är man inte VÄLDIGT händig så ska man inte ge sig på detta. Vi förskte på jobbet men gav upp efter halva (vi var då 2 stycken som är rätt haja på snickeri) eftersom inga bräder är färdig sågade eller förborrade.
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Nja de ni säljer på Cheapy är inte samma som de på Bauhaus...och skillnaden i pris är dessutom avsevärd. Det skiljer i kvalitet också. Sen tycker inte jag att man behöver vara extremt händigt heller, fast å andra sidan har jag inte tummen mitt i pannan. Ärligt talat, ni jobbar på Cheapy men klarar inte av att sätta ihop en klätterställning! *fniss fniss* (Ta inte illa upp ;) ) Jag menar, hur svårt är det att mäta upp och såga till brädor? Eller förborra själv....hihi.
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Det kändes väldigt stadigt där det stod fritt på Bauhaus. Men om man vill kan man säkert gräva ner alt. gjuta plintar på plats och förankra i.

Nu funderar vi iofs mer och mer på att bygga något själv och få det helt som vi vill. Vet inte om det blir billigare, men det blir säkert snyggare. :D
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

hur fungerar det när man är dagmamma med EU-reglerna då? finns ju speciella sådana för lekplatser och dagis och så väl?
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Det kändes väldigt stadigt där det stod fritt på Bauhaus. Men om man vill kan man säkert gräva ner alt. gjuta plintar på plats och förankra i.

Nu funderar vi iofs mer och mer på att bygga något själv och få det helt som vi vill. Vet inte om det blir billigare, men det blir säkert snyggare. :D

:eek: :eek:
Menar du på fullt allvar att du skulle kunna tänka dig att ställa ett såpass högt torn med en gungställning till LÖST på marken och hoppas på det bästa?

FINNS det något att förankra det med, som tillhör? DET är min fråga...

Att det inte är förankrat om det står på golvet i en butik kan jag förstå - eller det kanske det var? Det kanske VAR fastbultat i golvet utan att det syntes?
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Nu måste jag ju fråga: har du sett det i verkligheten, på nära håll? För det är varken särskilt högt eller rangligt. Vi var på Bauhaus i söndags igen och då passade jag på att rycka och slita i det som stod där. Det var inte förankrat på något osynligt sätt! :D Gungställningen gör ju dessutom att det blir än stadigare.

Och för den delen har jag inte funderat så långt på deras jungle gym att jag ens har tänkt på ev fastsättning i marken. Självklart ser man till att saker och ting är säkra innan barn får härja. ;)

I vilket fall som helst får det bli en senare fråga. Stället i trädgården där jag vill ha en lekställning ska röjas först och sen ska det sås gräs där, innan vi bygger något. Har fortfarande inte bestämt mig för om vi ska köpa det befintliga eller bygga något själv. Köper man så kan man ju ställa det på annan plats så länge. Det kan man ju å andra sidan även om man bygger något själv. Plintar etc kan ju grävas upp och flyttas, men det känns ganska omständigt.
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

hur fungerar det när man är dagmamma med EU-reglerna då? finns ju speciella sådana för lekplatser och dagis och så väl?

Som dagmamma arbetar man i sitt eget hem (vilket en del föräldrar inte vill fatta...) och det finns inga EU-regler för ens hem. Tack och lov. :D
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Ärligt talat, ni jobbar på Cheapy men klarar inte av att sätta ihop en klätterställning! *fniss fniss* (Ta inte illa upp ;) ) Jag menar, hur svårt är det att mäta upp och såga till brädor? Eller förborra själv....hihi.

säger nog mer om personalen... Jag har varit på cheapy i stan 2 ggr, och tänker inte sätta min fot där nån mer gång... Hos mig konkurrerar man om kundservice inte priset...
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Håller med dig. Vi har varit på Cheapy i Ängelholm några gånger nu och servicen är obefintlig och kunskapsnivån pinsamt låg. Men staketet vi sätter upp blev några hundralappar billigare i alla fall. Men man måste kolla noga, de är inte billigast på allt! T.o.m. Bauhaus är billigare på vissa saker eller har samma pris.
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Jag går heldre till ett ställe där personalen faktist är trevlig, vad det än kostar... Passar det inte så går jag därifrån...
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Nu måste jag ju fråga: har du sett det i verkligheten, på nära håll? För det är varken särskilt högt eller rangligt. Vi var på Bauhaus i söndags igen och då passade jag på att rycka och slita i det som stod där. Det var inte förankrat på något osynligt sätt! :D Gungställningen gör ju dessutom att det blir än stadigare.
Nej, jag har inte sett det i verkligheten, men med en gungställning till så lär det ju vara högre än en meter, gissningsvis bortåt två?
Jag har däremot sett andra lekställningar som faktiskt är lägre och dessa har varit fastgjutna i marken. Och oavsett hur stadigt det verkar på golvet så kan häftigt gungande barn få nästan vad som helst i svängning. Jag skulle inte ha varken torn eller gungställning utan förankring i marken, för barn att leka på. Man ska inte ens behöva fundera på OM det kan finnas nån risk att det händer en olycka orsakad av en omkullvält lekställning.

DET är min åsikt, oavsett om det handlar om just denna lekställning eller någon annan.
Stående på ett golv i en butik kan det kanske inte vara fastgjutet, DÄRFÖR undrade jag om det FINNS något att förankra det med, eller om man måste hitta på någon egen lösning???
 
Sv: Aktivitetstornet från ex Bauhaus!

Och jag håller med dig helt och hållet, vilket jag också har skrivit.

Jag vet faktiskt inte om det ingår någon förankring. Men jag skulle inte tro det. Det brukar ju inte göra det (tex när man köper staket). Man får säkerligen välja förankringsalternativ själv. Du får helt enkelt ringa Bauhaus och fråga!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp