Aktiviteter för en 1,5 åring

Korall

Trådstartare
vad kan man hitta på med en 1,5 åring när man är barnvakt? Förutom lekparker och gungor.

Rita, kanske göra handavtryck, baka nåt lätt som hen kan vara med och baka, sjunga och dansa, besöka nån park med djur i närheten (många städer har i alla fall små parker med djur och kanske cafe), kolla på en kortare film tillsammans :)

vad kan man hitta på med en 1,5 åring när man är barnvakt? Förutom lekparker och gungor.
Gillar hen djur?
Då kan man ju åka på kosläpp denna årstiden. Eller till någon 4H gård.
Annars tycker jag det inte behöver vara så avancerat med någon så liten. Gå ut i skogen så tycker jag så små barn hittar en sten eller en pinne att kolla på.
Inomhus - sätt på musik och dansa?

Håller med om att det inte behöver vara så avancerat. För min 15 månaders är favoriterna lekpark, att hålla på med klossar och verktyg, läsa, promenera (i hans tempo så han får gå själv), titta på motorfordon, Djur och människor... Och härma det mesta vi vuxna gör.

Vattenlek! Att få tömma, fylla, ösa, plaska = jättekul!

Instämmer! Om det är tillräckligt varmt så sätt en balja emd vatten utomhus och ge barnet några skopor, muggar och skålar så hen nog nöjd ett tag. Om barnet har leksaksdjur i plast eller båtar så kan de också vara med.

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 329
Senast: cherie
·
Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: cherie
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 931
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 153
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka