Aktivera katt

C

Cinnamie

Hej på er!

Jag skulle vilja ha lite tips på lekar och aktiviteter för katt. Hemmagjorda leksaker kanske?

Jag har en laserpekare men den tröttnar han på snart, jag har givetvis andra leksaker också, men tänkte på att man kanske skulle kunna få lite nya ideer.

Jag tor att min katt har blivit uttråkad då han sätter sig vid dörren och skriker på kvällarna. Han är frisk i övrigt, innekatt och 9 år.

MVH Ullis:bow:

Sv: Aktivera katt

Pingisboll i badkaret
Papperstussar, halstablettpapper
Hårsnoddar
Buntband
Tops
Fiskespön med fjäder i änden
Tunnlar

..ja det är väl några av favoriterna här;) Sen har minstingen en konstig fling på en mjukhaj från ikea (dom där pyttesmå som kostar 1-5 kr) som jag "stal" på en fest, den är nog indränkt i öl och hon ääääääälskar den:D

Jag stickar egna möss till mina katter. Dessa fyller jag med bomull och kattmynta. De brukar hålla en vecka innan de är slaktade :angel:

Ett dressyrspö som man leker med får katterna hemma att bli som kattungar. De flyger o far, hoppar o rullar efter detta spö. Ena hankatten stjäl det och släpar in det på toa :rofl:

Tops och mjölk"flärpar" är oxå storfavoriter vissa dagar.

Ta en pappersbit o knyckla ihop till en boll, det kan ofta roa ett tag.

Aktivitetsboll, en plastboll man lägger torrfoder i. Så får katten rulla den så kommer det ut en torris lite då och då. Den måste jag gömma på nätterna, för annars rullar hon den tomma bollen på parketten tills jag kliver upp :angel:

En papperstuss i ett resårband som man fäster i ett dörrhandtag är roligare än det låter.

Jag satte fast en papperstuss i ett snöre från taket, så att det hängde strax ovanför golvet. Så roade kisse sig själv ett tag. Blev rätt tröttsamt i armen av o sitta o röra på de där snöret själv. haha!
Sen har jag köpt en prasseltunnel på rusta för typ 79kr som hon älskar!! hon är dock livsfarlig när hon är i den så man får passa alla fingrar å tår.
en "vippa" med fjädrar på är också en hit.
godispapper(ja hon snor dom när godisarna är i också)
en eltejpsrulle
plastpåsar

i princip allt som ligger längs golvet!

Virkade kattmyntamöss är kära kära vänner här hemma.
Tops och sugrör är givna favoriter, men under strikt uppsikt för mig i alla fall (Min ena hane äter upp dem efter en stund ;))
Mjölkflärpar är kanonkul, och lika sånna där brödstängarflärpar.

Den bästa leksaken här för min 9-åriga hane och den enda leksak han bryr sig om är en avklippt tvättlina. Väl värt ett inköp! Se bara till att det är syntettråd och inte metalltråd i kärnan. Förmodligen är den rolig för att den är lite styv jämfört med andra snören. Möss och sånt var det länge sedan min gamling tyckte om.

Skulle aldrig våga ge mina katter topps att leka med eller hårsnoddar.

Har hänt att ena katten har snott båda sakerna och ätit upp dom:crazy:
Tror inte plast och gummi är bra för dom.:crazy:

Du kanske har ovanligt glupska katter :crazy: Min har då aldrig försökt äta upp sakerna nån gång. Hon tuggar inte ens på dem, bara apporterar.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30