aktiv bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Jag är i v34+4 och måste säga att jag har Baloo i magen, bebis rumpar omkring, rumpan sticker upp till vänster om naveln och svänger omkring i en skön dans :banana: . Hur mycket rör sig era bebbar? Jag trodde att de skulle bli lite mindre aktivitet i magen, nu när det börjar bli trångt, men icke. Den rör sig och bökar runt, det gör ju förtusan ont :eek: ......... Den sover i kortare sessioner och sedan är det full fart igen :crazy: . Börjar bli något nervös för denna livliga krabat, undrar om vi kommer att få sova något efter födelsen....

Så hur ´livliga är era bebisar i magen? Ni osm fött barn har ni kunnat känna igen dygnsrytmen från graviditeten också efter födsel?

Sv: aktiv bebis

Inte så aktiv som din men mer än min första! Framförallt gjorde det aldrig ont med min förste. Denna är riktigt elak och knuffar mitt i förvärkarna oxå, liksom *ajajaj* trycka på en redan spänd livmoder e inte snällt bebben, Men tror ni den lyssnar :angel:

Väldigt aktiv, men inte hela tiden. Är nog ungefär lika långt gången, har bf 8/12. Verkar inte vara för ont om plats för rock'n'roll i min mage inte... :banana:

Nu vet ju inte jag vad som är normalt, men jag tror jag också har en livlig liten krabat därinne.
Dessutom lider han/vi av en ständigt återkommande hicka :p
Kanske att han lugnat ner sig nåååågot, men han bökar fortfarande massor.
Jag har blivit lite sådär barnsligt trotsig nu på slutet. Bara för att jag vet att jag måste vänja mig vid att inte få sova nåt alls i början, tar jag nu värsta sovmorgnarna, som jag ALDRIG brukar göra annars.
Idag sov vi till typ 12 :angel: och jag har fortfarande inte kommit ur morgonrocken...
Fram tills nu har vi haft barn varannan vecka och jag ska villigt erkänna hur skönt det varit att få sova ut ordentligt när sambons dotter åkt hem.
Men nu blir vi föräldrar på heltid, känns läskigt!
Jag blir inte en jättetrevlig människa utan sömn :D .
Hur har det gått för er som är nyblivna föräldrar med sömn och rutiner?

Kram/

Jossan

Hampe var helt tossig inne i magen,man funderade på om han sov någon gång alls,särsklit på nätterna var han mycket i farten...Min BM tyckte det var lite ovanligt att det bökades så mycket i magen.
I v 39 så hade hans hjärtljud gått ner så jag skickades akut in till Sahlgrenska,blev ju livrädd förståss,hon förberedde mig på att ev få ta ut honom redan då om han ens levde.
På Sahlrgrenska konstaterade de att han var i prima liv med SOV för en gångs skull. :p

Fortfarande sover han något otroligt lite,kanske 8 timmar max per dygn och håller låda hela tiden,på nätterna är det party tycker han dock tycker inte jag det :angel:

Mvh Zaria

Men är det så att man kan ta det (superkrafterna har man ju hört om), eller blir man GALEN? :angel:

Man klarar det fint faktiskt! powernap på dagen är annars grymt effektivt när bebisen oxå sover. Känner man att galenskapen är på väg kan man ju pumpa ur och låta mormor inte sova en natt, eller mannen :angel:

i början funkar superkrafterna,sov väl inte på 3 dygn efter Hampe kom,hade liksom ingen tid eller lust till det :smirk:

Sen var jag trött och lipig nästan hela tiden,hormonerna gör ju sitt till efter förlossningen,men sedan får man ju lite rutiner runt det hela så det funkar rätt bra endå,sedan har jag snälla kompisar som gärna tar ut honom i vagnen nån/några timmar om vardagarna så jag kan få sova eller bara greja lite hemma,allt blir ju halvfärdigt annars,kan tillägga att jag är ensam om veckorna med Hampe så de gångerna är GULD...

Men det är klart man klarar av det på något vis,tyckte det var mest jobbigt i början,nu har man ju vant sig vid att sova max 2 timmarspass några gånger under dygnet.
Förhoppningsvis kommer han på lite bättre rutiner när han blir lite äldre,han är ju så liten än.
Men visst blir man skogstokig emellanåt... :angel:

Mvh Zaria

Skönt att läsa att dte är flöer jag som har glada och dansanta bebbar i maggen..

Bm brukar få jaga H*n för att lyssna på hjärljuden, sist så sade BM tydligt till magen, "ligg still", om h*n löd....nej.

Ligg still :angel: ja det önskar man i vissa situationer, men kul kommentar från din bm :rofl: min son sov i exakt 4 timmar i sträck de första 3 veckorna sedan 2 tim så jag var faktiskt UTSÖVD, för annars sprang man ju på toa varje halvtimme i 2 timmar och sedan klarade man max 1½ timme :crazy: Har inte kommit dit än som tur e... :crazy:

Senast ändrad:

Min boxar runt rätt bra, men det gör inte ont och h*n ligger åt samma håll hela tiden, så det brukar inte vara svårt för bm att lyssna.

Dessutom verkar jag ha en himla tur, för det är bara typ var tredje natt jag måste upp på natten, annars får jag sova sju-åtta timmar rakt av. Himla skönt!

Jenny

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
9 116
Senast: Amha
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 012
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 321
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 633
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar