akk denna arma syskonkärlek

V

vickis-pajala

ljust nu ligger det en jätte lessen 9 åring i sin säng och mamma rycker sitt hår ( lär inte behövs besök hos frizzan)
hoppas kloka bukare kan ge svar.

9 åringen har två syskon ett äldre och ett yngre och min älsta dotter hadde fått i upp drag av skolan att skicka ett brev till en släkting som bor i en annan stad. (beskirva stadens historia mm) och skrev till sin farmor som bor i stockholm och fick idag via posten en jätte fin bok om stockholm med tillhörande kort.

tillsaken hör ju att även 9 åringen har skickat ett jätte fint handmålat brev till farmor i stockholm men inte fått något svar

och detta resulterar i att 9 åringen blev jätte lessen kännde att hon inte var lika mycket värd som de andra syskonen att den äldre får all hjälp men inte hon mm

ja kort sagt en heldel tanda gnissel

jag gav förslaget att vi i morgon kan tillsammans ringa till farmor och berätta hur besviken hon blev för att hon inte fick ett svar
men det var inge bra förslag

sedan gav jag ju förslaget om att vi via internet hittar henne en brevkompis som på gammal hederligt vis skriver handskirvna brev

ja som ni ser är jag råd lös

vad ska jag hitta på nu då :confused:

Sv: akk denna arma syskonkärlek

ring farmodern i smyg och be henne skriva ett brev som svar :idea:

Annars har jag inget bättre råd, det gör ont när man som liten tror att man är mindre värd. Kanske ta barnen på bio och låta 9-åringen bestämma?

Jag tycker som filliduttan. Ring till farmor och säg åt henne att genast skicka ett brev till 9-åringen oxå. Varför har hon inte gjort det? Självklart måste hon svara båda barnen.

Är det något gnissel med farmor?
Eller är det så enkelt att farmor tyckte att skolarbete var mer "värt"?
Säger som filiduttan, ring farmor och tala om problemet, kanske kan hon skicka ett brev och säga att hon kom på att hon glömt svara henne och att äldsta systerns brev påmint henne ...

alltså jag kan säga att farmoders arbete med denna "läxa" är mycket välgjord och hon har nog lagt ner hela sin själ och hela sitt hjärta på arbete och kännt sig mycket uppskattad

så där kan jag nog hålla mimmipigg att skoljobbet var mer värt än ett handgjort kort

jag prövade igår att försöka få 9 åringen att ringa farmodern och förklara med hon ville inte

så nu har jag utlovat att försöka hitta en brevkompis åt henne

vart tusan hittar men nu det:confused:

Här har vi en nioårig pojk!!!!

Är du intresserad så pm:ar jag adressen!

Hans intressen är:

Hans ponny Dixon.

Tv-spel.

Bygga lego.

Vi bor i Värmland mellan Karlstad och Kristinehamn på ett lantbruk!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka