emma-vsm

Trådstartare
Nu har jag precis kommit hem från ett krismöte. Terrängbanan blev rejält uppkörd av förra helgens körtävlingar i samband med regn. Där dressyrbanorna brukar vara är det nu oridbart, medan resten av terrängbanan kan räddas OM det inte kommer mer regn.

Så, nu är vår plan:

Dressyren kommer att flyttas till ett område vid Ekenäs slott (99% klart, ska få klartecken från arrendatorn bara). Den kommer fortfarande gå på gräs. Där kommer även startanmälan och betalning att ske i ett provisoriskt seketariat. Man kommer alltså att åka direkt till dressyren, startanmäla, rida och sen åka till Ekenäs terrängbana för att besiktiga innan hoppningen.

Vi har förlängt tiden mellan dressyr och hoppning så man nu har en timme på sig. Det tar ca 5 min att åka emellan (går att skritta emellan om man vill, ca 2 km skulle jag tro)

Mer info om detta kommer på hemsidan men tänkte förbereda er här också.

Blir det mycket regn i veckan kan vi bli tvungna att ställa in.

Jag hoppas alla har förståelse för detta och att det blir bra tävlingar trots allt, vi jobbar stenhårt för det iaf!

/Emma

Sv: Åkerbo!

Vi är redo, tror jag. Är det svårt att hitta? :angel:

(Vi har nämligen en tendens att få se omgivningarna när vi ska åka på tävling, sist tog vi en svängom till Linköping av misstag :angel: )

Inte svårt, man svänger in till slottet till höger innan man kommer till tävlingsplatsen bara. Kommer vara skyltat och förhoppningsvis kommer vi ha en person som bara har till uppgift att svara i telefon på fm.. Kanske kan behövas :angel:

Antagligen.. :p

Synd att det inte går att ha där det brukar, men nödlösningar kan också bli bra. Man ska alltså;

1. betala
2. rida dressyr
3. åka till hoppbanan
4. veterinärbesiktiga
5. gå banan
6. hoppa

Har jag allt rätt där? :angel:

(0. hitta till slottet) ;)
1. betala
2. rida dressyr
3. åka till hoppbanan
4. veterinärbesiktiga
5. gå banan
6. hoppa

Vad bra jag måste vara på att förklara, för du fick till det hela! :laugh: Det är så läget ser ut just nu iaf! Jag ska försöka uppdatera här om det blir ändringar!

Håller ALLA tummar att prognoserna om veckans väder är jättefel, hoppas, hoppas verkligen att ni får det att gå ihop o att marken håller för terrängen!

NEEEEJJJ!!! Dåliga nyheter :(

Arrendatorn har sagt nej till att ha dressyrbanorna vid slottet. Han ska släppa sina djur på bete där idag...

Vi ser ingen annan lösning :(

det finns inte något annat ställe lite längre bort där det går att vara??
Om vi ändå ska lasta o åka iväg så kan man ju tänka sig att fara en bit....

Förmodligen skulle vi kunna få tag på två banor inom rimligt avstånd. Problemet är att vi behöver fyra..

Håller med 8888, Kör dressyren i Linköping nånstans (eller t.o.m i Mantorp)och sen samlat hoppningsprov hos er, eller starta tidigt och ha dressyr på hoppbanan och sen samlat hoppningsprov. Allt går! Lycka till!

Vi har 160 starter på söndagen och beräknade att starta dressyren kl 07.30. Och då kommer hoppningen inte vara klar när terrängen startar. Med den tidsplanen vi hade går sista ekipaget ut i terrängen 19.30. Mycket senare går knappast att förskjuta det.

Men det är jättebra att ni kommer med tips, känns som att alla i tävlingskommittén vridit och vänt på det utan att få det att funka.

Då kommer jag med nästa okonventionella tips... det gör inget om inte hoppningen är klar innan terrängen börjar. Kör samlat hoppningsprov för resp. klass strax före resp. terräng, bara såpass tid att man hinner byta grejer mm = bara en framridning
Har för mej att man kör så utomlands - England?

Då hinner ni en eller två klasser dressyr på hoppbanan först och lägger ut dom andra i typ Linköping

Säkerhetsmässigt är det inte optimalt då man måste gå över terrängbanan för att komma till hoppningen. Men jag ska vidarebefodra detta och se vad dom övriga säger!

Jättetråkigt att ni ställer in, men jag förstår att ni verkligen har försökt lösa det. Jag hoppas på en ny tävling med ett passande datum och bättre förutsättningar. Har ni förresten slutat med att ha 2 fälttävlan/år? Förr i tiden var det ju en på våren och en på hösten... Jag som anser att Åkerbo har en av de bästa terrängbanorna i Östergötland åker ju gärna dit 2 gånger om året! ;)

Blir det inget nu så ska vi försöka få in en i tävlingsterminen i höst. Vi hade gärna haft 2 tävlingar/år men orsaken att vi inte har det längre är nog att vi inte mäktar med det.. Som i många andra klubbar är det en liten grupp människor som sliter för att få ihop tävlingar öht.

Nu har regnet kommit till Linköping så då kanske det inte spelar roll om vi skulle jaga dressyrbanor i Linköping/Mantorp/varsomhelst.. :(

Det är nog tyvärr kört.

KL

Glada nyheter allihopa :laugh:

Vi kommer försöka ha våra tävlingar v. 32 istället!

Hoppas många kan komma då (även om tävlingen blir inklämd mellan Mantorp och Boxholm!)

Mindre bra för min del eftersom jag jobbar hela helgen :( men bra att det blir av iaf! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka