åka tarnsport

springsten

Trådstartare
vill ha tips och ideér om hur man gör hästen "orädd" för att åka transport. min går in relativt lätt. men väl inne så blir han jätte svettig det i princip rinner svett ner efter benen. har fetvadd i öronen på honom och funderar på att införskaffa en lite radio som kan spela musik (band) så han slipper höra billjud osv lika tydligt. har ni några andra förslag på hur man kan göra? finns det någon med samma problem? hur gör ni?

Sv: åka tarnsport

testat o ha hönät i transporten?
vissa hästar kan ju bli mer nervösa av o ha nåt i öronen..

*underbart nick*
Bästa är nog att åk med hästen flera ggr i veckan.Korta som längre turer.Brukar hjälpa mycket.Ett annat alternativ är att sätta på ett helstängt.MEN det kan även ha en negativ effekt,så var observant.Kanske åka med inne i transporten?

du kan ju prova o lasta o låta honom stå där inne en liten stund o sen lasta ut igen...eller om det e själva körandet kan du prova att bara köra en pyttebit o sen köra tillbaka o lasta ur igen..o göra det ofta.
lycka till!

Liknande trådar

Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
9 116
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar