Åka och titta på Badminton...

S

San Q

Jag har länge varit sugen på att åka och kolla på Badminton och nästa år tänkte jag göra slag i saken.

Om någon varit där kanske ni kan hjälpa mig att svara på några frågor...

Hur tar man sig bäst dit? Flyga till London? Eller Stanstead (Ryan Air är ju billigt...)

Går det tåg till någonstans i närheten av Badminton?

Är det dyrt med inträdesbiljett?

Boende? Bed & Breakfast?

Annan matnyttig info som kan vara bra att veta...?

Mmmmm...jag blir sugen redan nu när jag tänker på det!

Sv: Åka och titta på Badminton...

Såg precis att det inte kommer ut någon information om biljettpriser och dyl för 07 förrän i december!

Det närmaste är iallafall att åka till Bristol, som är MKT mindre än flygplatsen i London...sen är tågtrafiken inte som i Sverige...men busstrafiken är mkt bättre i UK än i sverige, så satsa på bussen istället.
B&B brukar vara lätt att få tag på, men man vet ju aldrig med en så stor tävling så kan det nog vara bra att boka i förväg...Det bästa är nog att ringa dom som arrangerar...;)

lånar knapp

Om du inte kan ta dig till Bristol så är det bäst att åka till Heathrow alt Gatwick - de ligger på rätt sida av stan sas. Därifrån kan man ta sig med tåg till Bristol - men du måste nog byta en eller flera gånger. Googla så hittar du nog.
B&B's brukar det finnas gott om men bäst är nog att boka i förväg.
Jag var där för ett par år sedan men minns tyvärr inte vad inträdet kostade. Ta med tåliga regnsäkra kläder (det finns ingenstans att ta skydd vid dåligt väder!), bra skor och mycket pengar (bra shopping möjligheter :d ).

Förresten så såg jag nu på hemsidan att biljetter för 2007 ännu inte är tillgängliga. Det kommer säkert att finnas mer info i december när de släpps.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är väldigt sugen på att åka till Danmark nästa sommar och titta på VM. Jag har aldrig sett något mästerskap live och funderar på om...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: Jeps
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: sjoberga
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 943
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka