Mirre
Trådstartare
Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara information om att det ska bli av. Frågade pedagogen idag om hur barnen kommer sitta i bussen, om det fanns bilstolar (barnen är mellan 3 och 5 år) till alla. Fick ett otroligt nonchalant svar att hon visste inte, de skulle väl antagligen sitta på sätet med bälte bara. Verkligen sagt med en axelryckning i en ton som tydligt visade att det inte spelade någon som helst roll.
Jag svarade att barnen åker ju inte säkert om de bara sitter på sätet med ett bälte som inte kommer sitta rätt, för att barnen är för små. Det hade hon inget svar på men "skulle kolla upp hur de skulle sitta i bussen"
Många busschaufförer här kör fruktansvärt dåligt och verkligen inte säkert. Min stora som kör folkrace och som är van att åka fort osv, är helt skakad när han kommer hem ibland för att busschauffören har kört så galet. Och han är ändå 16, hur ska då resan bli för små barn?
Överdriver jag eller är det rimligt?
Jag tycker det är så otroligt respektlöst att bara strunta totalt i om våra barn åker säkert i trafiken.
Jag svarade att barnen åker ju inte säkert om de bara sitter på sätet med ett bälte som inte kommer sitta rätt, för att barnen är för små. Det hade hon inget svar på men "skulle kolla upp hur de skulle sitta i bussen"
Många busschaufförer här kör fruktansvärt dåligt och verkligen inte säkert. Min stora som kör folkrace och som är van att åka fort osv, är helt skakad när han kommer hem ibland för att busschauffören har kört så galet. Och han är ändå 16, hur ska då resan bli för små barn?
Överdriver jag eller är det rimligt?
Jag tycker det är så otroligt respektlöst att bara strunta totalt i om våra barn åker säkert i trafiken.