Aj, aj, skav i baken!! :crazy:

M

mariannesv

Efter en dressyrlektion har jag nu rejält skav i baken, och det gör så ont!! :crazy: :o
Vad kan man göra för att undvika detta?!? Vad rider ni med för trosor? :confused:
Jag är ridskoleryttare, så det är inte direkt en sadel som en anpassad efter min bak...

Sv: Aj, aj, skav i baken!! :crazy:

Om det verkligen är baken så hjälper ett par rejäla boxershorts. Och ett par välsittande ridbyxor som absolut inte skaver i mittsömmen.

Är det framstjärten är det lite kassare, då är det förmodligen sadeln eller din sits som spökar. Eller en sorglig och smärtsam kombination av bägge.

Men ett par boxershorts (gärna herrmodell) gör att skavsår mellan skinkorna minimeras. Lite talk kan också göra susen om det är skinkorna som skaver mot varandra.

Själv har jag stålskodda skinkor och kan numera rida med string :D

Jag har stålrumpa jag med...spelar ingen roll vad jag har på mig. Inte ens spetsvarianter stör mig och då rider jag mycket och länge, som regel. Det finns sporttrosor i boxermodell och dom tror jag kan vara bra för den känslige;). Finns i välsorterade träningsbutiker...och vissa hästsportsbutiker.

jag tycker string är det bästa för då är det ingenting som kan korva ihop sig och skava.
Boxer som sitter stadigt går också bra.
Men vanliga trosor är det värsta!
Jag får skav på en gång!

Men att ha ett par nylonstrumpor på sig kan hjälpa.
Jag får problem med skav på benen jag och det hjälper massor, så det kanske funkar på baken också?

Min kompis brukar smörja in rumpan med vaselin :rofl: kanske värt att prova? :D

Hahaha, det kanske vore nåt!!! :rofl:
Men jag vet faktiskt att dom som håller på med gång (friidrott) också smörjer in sig med vaselin, så det är nog inte så tokigt ändå! Låter lite geggigt men... :crazy:

Att ha hela nylonstrumpbyxor blir nog lite varmt, men man kanske kan köpa typ "hold-in" och klippa av benen? *Måste testa* :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 120
Senast: lillamy73
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 498
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama