Airbag väst

miamariaa1

Trådstartare
Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte den när jag letar. Någon som vet vilken/vilka modeller som har detta?
Andra frågan, har ni era intervju vinterjacka eller blir det för trångt?

Jag har ingen själv, men när jag har provat har säljarna sagt att västen måste ha plats att kunna blåsa upp. Har man den under jackan finns sällan den platsen. Bara ett tips från coachen;)

Airbag spark från covalliero?

Vad gäller hur en airbagväst i allmänhet ska sitta;
"Västen är designad för att bäras nära kroppen, använd därför endast en tunn tröja under västen. Sätt aldrig något plagg över västen, såvida det inte är ett kompatibelt plagg som tydligt har märkts som godkänd att användas över en airbag.

Tänk på att lämna utrymme, ungefär i storlek med en knytnäve, mellan kropp och väst mitt på bröstet. Detta för att undvika att västen klämmer åt när den utlöses."

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: iNHALE
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
904
Senast: Takire
·
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
379
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31