Jag har gått på aikido en gång i tiden och skulle kunna tänka mig att börja igen men idag fick jag helt spontant öva lite. P tyckte nämligen att vi skulle träna lite fallteknik . Det är ju inte helt ovanligt att han hoppar till eller drar iväg någon meter hux flux när man rider honom. Jag brukar inte ha några bekymmer med att sitta kvar, men idag gjorde han någon slags tvärnitsvariant och jag fortsatte framåt utan häst.
Hoppsan. Men det var nog ett ganska snyggt fall och sensei hade nog gillat det . P såg mest förvånad ut över att jag plötsligt låg på marken. Han stod kvar där han stannat. Jag lyckas ju aldrig hålla kvar tyglarna när jag faller men det var bara att ta honom och sitta upp igen. Det är väl kanske en inte så praktisk vana att ha om man åker av i skogen, men hur tränar man på det liksom?
Hoppas att jag inte är alltför mörbultad i morgon.
Hoppsan. Men det var nog ett ganska snyggt fall och sensei hade nog gillat det . P såg mest förvånad ut över att jag plötsligt låg på marken. Han stod kvar där han stannat. Jag lyckas ju aldrig hålla kvar tyglarna när jag faller men det var bara att ta honom och sitta upp igen. Det är väl kanske en inte så praktisk vana att ha om man åker av i skogen, men hur tränar man på det liksom?
Hoppas att jag inte är alltför mörbultad i morgon.