Z
zazzabella
Ena pållen har haft svårt att kissa under en ca månads tid, samt varit buköm, trött och hängig. Veterinärerna har tagit lite prover och så innan, har dock inte hittat något. Tidigt i morse fick jag åka in akut med henne till djursjukhuset. VÄLDIGT öm i buken, hon hade sååå ONT , man fick inte peta på henne, utan då kickade hon och högg mot en, hade inte druckit mer än kanske 15 l vatten på 1.5 dygn och hade inte heller kissat på 1.5 dygn, samt ätit dåligt. Dom trodde att hon hade någon sorts kolik. För hon hade precis som kramper i magen. Där gjorde dom en grundlig kolikutredning, men egentligen hittade dom inget direkt som tydde på kolik, mer än att hon vart MYCKET ÖM och hade ONT i buken. Hon fick dropp och finadyne. Hon har gått ner 20 kg på 2 veckor, INTE bra!! I morse och nu under förmiddagen håller dom på och ta massa blodprover, urinprov, träckprov, gastroskopi, bukpunktat, röntga buken IGEN och hoppas hitta något denna gången.. Vänta på endel svar efter lunch..
Usch vad kan det vara som är såååå fel med henne, varför nu detta???!!! Jag blir då lessssss, min fina pålle!! Hon har INGEN livsgnista kvar alls, hon såg så trött och ledsen ut....
Mvh Bella
Usch vad kan det vara som är såååå fel med henne, varför nu detta???!!! Jag blir då lessssss, min fina pålle!! Hon har INGEN livsgnista kvar alls, hon såg så trött och ledsen ut....
Mvh Bella
Senast ändrad av en moderator: