YorkWann

Trådstartare
...ska byta stall nästa vecka, och jag börjar bli så nervös över att han inte ska trivas :crazy:
nu går han med fyra andra valacker och ett sto, och dit vi ska flytta blir det bara han och ett två årigt sto.

Stallet är jättebra, hagarna/marken är också bra (ska justera några stolpar) visst, dety blir mer för oss att göra, men jag ser verkligen fram emot det, hade bara velat veta att han kommer trivas med sin nya kompis också. :crazy: :crazy: Sen vill man ju att hon ska trivas med honom också.... gha!

Ni som har unghästar, hur har ni gått tillväga när ni släppt dem med andra hästar. Min häst är ganska cool, och bryr sig mer om mat. :D :crazy:

Sv: Åh...

Låter dom gå i hagen bredvid ett par dagar och släpper sedan ihop. Släpper ofta ihop på morgonen och är kvar i stallet hela dagen. Så man har koll. Släpper inte ihop nu på vintern om jag inte måste (om det är halt). Har ju broddar på också. Lätt att dom "jagar" och halkar/går omkull/sparkar. Inget kul med t ex. vrickningar, sparkskador.

Unghästar är ju unghästar så det går ju inte att förutspå hur hästen kommer att vara på samma sätt som med en äldre häst som vart med om många hopsläpp.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 054
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar