Åh NEJ, vad har jag gjort!?!

Nikkis

Trådstartare
:eek::eek::eek:
Inget återvändo nu.. Shit, vad ska vi göra? När, var, hur liksom!!!??
*andaaas*

Ja, nu undrar ni säkert vad jag gjort, och det ska ni få allt veta.

Jo, tokiga knäppa lilla jag har nämligen anmält mig och valpen till en inoff. utställning den 15 sep. i Strängnäs!!:D

'Big deal' tänker ni nu.. Men NEJ det är det inte! Det blir Min (och valpens) debut juh!!! Åh, jag är redan nervös.. Vad har jag gett mig in på....

Hur tusan gör man?:p:angel:

Åh, jag var bara tvungen att skriva av mig lite.
Men nu får ni gärna komma med Alla tips och råd ni har, så att jag inte gjort bort mig själv och valpen totalt nu hehe.

:bump:

Sv: Åh NEJ, vad har jag gjort!?!

Det kommer säkert gå jättebra! :D
Jag och Maja gjorde våran utställningsdebut för en vecka sen och det gick hur bra som helst, hon var BIR till o med.;) Det var hur roligt som helst!

Nu är ju jag också nybörjare så jag kanske inte har så mycket råd men det du ska tänka på när du ställer ut en valp är att det inte ska vara för allvarligt. Valpen ska tycka att det är SKITKUL, så den får hellre hoppa och härja lite än gå och vara rädd att göra fel. Ta med gott godis.

Lycka till! :banana:

Tack för dina råd!

Ja jag ska inte ta det på så blodigt allvar, men jag vill ändå göra gott ifrån mig:p

Det vi ska träna på nu är att stå och även springa rätt. Hmm, undra hur det kommer att gå:angel:

Vilket koppel bör man ha?
Detta är alltså en schäfervalp som kommer vara +4 månader när det är dax.

Det går säkert jätte bra :D

Han är ju söt din vovve också så det är nog inga problem.

Tyvärr har jag inga tips :cry: men jag hoppas att någon annan bukare har det, ta det bara lugnt och glöm inte bort att andas! :D

Hm, jag vet inte vad man brukar ha för koppel på schäfer faktiskt.
Jag har ett tunt svart nylonkoppel till min storpudel men misstänker att man behöver något kraftigare till en schäfer. Det är ju inte så jättenoga heller för utställningar för valpar är inofficiella tills dom är 9 månader. Så det är ju bara träning egentligen. Men du ska inte ha flexikoppel iaf, men annars går det nog med vad som helst. Kanske kommer någon som har bättre koll.

Jag ska kolla upp ngt lämpligt koppel. Använder inte ens flexi i vanliga fall så knappast att jag tar det på utsl.:D

Vad ska man ha med sig dit då?
Bortsett från hund,sig själv, 'slavar', stamtavla och vacc.intyg?:angel::p

Schäfern ska springa före föraren i koppellängd med lätt dragning.Så vanligt halsband och läderkoppel fungerar så bra så.Det är inte så lätt att få en valp till det men i alla fall.

Haha ja tänkt om det ändå vore så enkelt att dom enbart gick efter söthet:angel:

Men jag hoppas också att det kommer att gå bra. Kul om inget annat och bra träning för den lille skiten:p

Nåt åt valpen att ligga på och framför allt vatten och skål.

Ett bra humör och nåt att äta om det inte finns servering,går det bra så kan dagen bli lång

Det kommer gå jättebra:)

Schäfern ska springa före föraren i koppellängd med lätt dragning.Så vanligt halsband och läderkoppel fungerar så bra så.Det är inte så lätt att få en valp till det men i alla fall.

Ja jag talade lite med min uppfödare om det och hon sa samma sak..
Här tränar man för fullt att valpen Inte ska dra i kopplet och springa först och så är det 'ok' nu igen haha:angel::rofl:

Men, det ska väl inte vara så svårt, hoppas jag. Jag är mest 'orolig' över att få han stå någorlunda bra:o

Näe, blir till att träna,träna träna..
Inte för att han är en ustl. schäfer eller ska ställas ut för jämnan, gör det bara som en kul grej och bara för att pröva på. Sen är det alltid kul att få en och annan bedömning på sin hund.

Nåt åt valpen att ligga på och framför allt vatten och skål.

Ett bra humör och nåt att äta om det inte finns servering

Det kommer gå jättebra:)

Jo, funderar på om man ska ha med bur? Känns så krongligt att släpa runt på den bara:cool:

Men jag ska iaf. ha med det jag tidigare skrev plus vatten och skål, godis, liggunderlag och kanske ngt att själv sitta på...? Vet inte än om det blir/är ngn servering där, men det får man se sen hur det blir.

Det goda humöret packas in redan!;)

går det bra så kan dagen bli lång
Åh säg inte så, blir ännu mer nervös nu!:p

Om din hund är trygg i buren så är det bara bra att ha den med,då kommer h*n att kunna ligga i den och vila bättre i stället för att titta runt på allt,ett lakan att lägga över så valpen får lugn och ro är i så fall också en bra ide.Det är jobbigt att släpa på men väldigt skönt att kunna stoppa in vovven i buren en stund om dagen eller väntan blir lång.

Jo en fällstol till dig att sitta på är inte fel heller,kan bli jobbigt att stå hela tiden om marken inte är sittvänlig.

Det kommer att gå jättebra!

Jag måste få skryta lite också:angel:

Våran hund blev BIR och fick hederspris när irländskavarghunds föreningen (eller något sådant) ordnade tävling på Tjolöholms slott år 2002! De hade en "golden retriver klass" där som vi ställde upp i och vann!

Inte så konstigt kanske men tanke på att han var den enda deltagaren i klassen!:angel: :rofl::rofl:

Men han fick 4 rosetter! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka