F
Fruentimber
Jag har precis suttit i kundtjänst med Agria eftersom direktregleringen hos veterinären igår nekades med påståendet om att fakturan ej var betald. När jag kollar med min bank och med kundtjänsten hos Agria så är den visst betald, och jag blir istället kopplad till skaderegleringen. Där menade de att direktreglering ej kan utföras eftersom nästa inbetalning inte skett.
Jag:
Eh, nej, den har inte skett ännu eftersom den inte ska betalas förrän 28 februari?
Agria: Nej precis, och då kan vi inte utföra en direktreglering eftersom inbetalning inte skett.
Jag: Eeh... okej. Men när jag kan nyttja direktreglering då, menar du?
Agria: När försäkringen är betald.
Jag: Men den är ju inbetald, obrutet varje halvår, sen katten försäkrades för sex år sedan?
Agria: Ja, men inbetalningsdatum på denna är inte förrän 28 februari, så då kan vi inte direktreglera.
Jag: Okej. Så vad kan jag ändra för att detta inte sker igen?
Agria: Ja alltså, du får ju hålla koll på när försäkringen ska betalas.
Jag: I SLUTET AV FEBRUARI.
Agria: Precis.
Tillslut började jag skratta och var tvungen att lägga på, för det här är bland det dummaste jag hört.
Alternativ så missar jag ju något väsentligt?
Är det någon som kan förklara?
Katten är helförsäkrad. Fakturan betalas per halvår. Obruten försäkring.
Direktreglering kan ej ske för att nästa faktura ej ska betalas förrän 28 februari.
När kan jag då alltså nyttja direktreglering?
Jag:
Agria: Nej precis, och då kan vi inte utföra en direktreglering eftersom inbetalning inte skett.
Jag: Eeh... okej. Men när jag kan nyttja direktreglering då, menar du?
Agria: När försäkringen är betald.
Jag: Men den är ju inbetald, obrutet varje halvår, sen katten försäkrades för sex år sedan?
Agria: Ja, men inbetalningsdatum på denna är inte förrän 28 februari, så då kan vi inte direktreglera.
Jag: Okej. Så vad kan jag ändra för att detta inte sker igen?
Agria: Ja alltså, du får ju hålla koll på när försäkringen ska betalas.
Jag: I SLUTET AV FEBRUARI.
Agria: Precis.
Tillslut började jag skratta och var tvungen att lägga på, för det här är bland det dummaste jag hört.
Är det någon som kan förklara?
Katten är helförsäkrad. Fakturan betalas per halvår. Obruten försäkring.
Direktreglering kan ej ske för att nästa faktura ej ska betalas förrän 28 februari.
När kan jag då alltså nyttja direktreglering?