Agressiv kaninhane

R

rattalskare

Om ni läser i lite tidigare trådar så ser ni att jag har köpt en Hermelinkanin!

Han var helt underbar innan han blev hemmasstad.......

Nu är han ett monster ingen vet vad vi ska göra öppnar man buren... MORR smeker du honom...MORR "bita,riva.tugga" lyfter man honom MORR "sprattel" När han springerfritt FRÄS MORR när man smekar han tjej MORR krafsa riva rida på HONAN illa illa....

Pratat med andra kunniga och fått till svar:

Ta på handskar(självklart) och håll honom stadigt och smek honomk 5 minuter 5 gånger om dan...(Fungerade ej på 2 veckor) inte nu heller :(

Annat svar:
När han börjar knäpp honom hårt på nosen så ska du se att det hjälper lite stryk har de aldrig dött av...ABSOLUT INTE! Prova ej detta hemma då kaninen blir ännumera aggressiv då :(

Så något tips på hur man kan göra? :crazy:

Vore taxam för snabba svar!

Sv: Agressiv kaninhane

Jag har ett tips. Kastrera kaninen.
Vet en hel del "aggressiva" kaninhanar som har blivit kelgrisar efter en kastrering. Har du dessutom hane och hona ihop så är de snällast mot kaninen att kastrera honom om de inte ska få ungar.

Såg nu i en gammal tråd att han var kastrerad...

Senast ändrad av en moderator:

Okej men tror du att han kan ha gjort henne med barn???

När mina kaniner gör nåt som de inte får brukar jag lägga handen över huvudet på dem. Jag har hört att det visar att det är en själv som bestämmer. Det funkar asbra... Ex. när de biter i dina kläder och så... så lägger du handen över huvudet och håller kvar en stund, även om de försöker bli av med handen. efter tillräckligt många gånger så lär de sig.

Sen när han sprattlar när du lyfter upp honom. så släpp inte ner honom förrän han är lugn. För då lär han sig att när han är lugn får han komma ner.

Jag vet inte om det här hjälper på din kanin, men jag hoppas det =)

tack så jätte mycket för ditt svar men tyvärr har jag även provatdetta...

skaffa dig kunskap om kaniners beteende.
han uppvisar ett dominansbeteende mot dig, att häva detta är INTE synonymt med att behöva ta till våld.
ska man sopa till en kanin på nosen krävs det att man är såpass kunnig att man kan avläsa djurets kroppspråk.
vidare är det viktigt att djurets andra behov är tillfredsställda, tillräckligt stor bur, stimulans osv.

cipramil skrev:
skaffa dig kunskap om kaniners beteende.
han uppvisar ett dominansbeteende mot dig, att häva detta är INTE synonymt med att behöva ta till våld.
ska man sopa till en kanin på nosen krävs det att man är såpass kunnig att man kan avläsa djurets kroppspråk.
vidare är det viktigt att djurets andra behov är tillfredsställda, tillräckligt stor bur, stimulans osv.

Ja han har en stor bur och får leka och tänka minst 4timmar/dag

Minns inte hur det var när jag kastrerade min hane. Men jag har för mig att veterinären sa att han kunde få ungar upp till 2 veckor efter kastreringen i värsta fall.
Ring till en veterinär och fråga så får du ett korrekt svar.

Okej...

Men det hära med försöken till parning hela tiden kommer det verkligen hålla i sig hela tiden?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka